خیرین همت کنند

69پروژه نیمه تمام آموزشی در استان یزد

مدیر کل آموزش و پرورش یزد از وجود 48 مدرسه، 21 سالن ورزشی و تعدادی نماز خانه نیمه تمام در این استان خبر داد که تکمیل آن همت خیرین را می طلبد.
کد خبر: ۴۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹ 28 May 2015
به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد بحث کمبود فضای آموزشی را از جمله مشکلات عمده آموزش و پرورش استان اعلام و اظهار داشت: مقرر شده موضوع پروژه های نیمه تمام در مجمع خیرین مدرسه ساز استان به اطلاع خیرین برسد.

وی با بیان اینکه پروژه های بالای 50 درصد پیشرفت کاری در اولویت تکمیل هستند تصریح کرد: 20 مورد از مجموع پروژه های نیمه تمام استان در زمره این پروژه ها هستد که برای تکمیل هر یک از آنها به هشت میلیارد ریال تا 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر کل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه 30 درصد مدارس این استان نیاز به تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی دارند اظهار داشت: با وجود اختصاص اعتبارات مطلوب در این بخش، حل این مشکل با اعتبارت استانی قابل رفع نیست و نیاز به همکاری دولت و مجلس دارد.

وی تعداد مدارس فعلی استان یزد را یکهزارو 500 باب، تعداد خیرین این خطه را دو هزار نفر و تعداد دانش آموزان را 200 هزار نفر اعلام کرد.

شیرزاد بحث نیروی انسانی را از دیگر مشکلان پیش روی این اداره کل در استان دانست و تصریح کرد: عصاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیروی انسانی است.

وی گفت: با کمبود 900 معلم ابتدایی روبرو هستیم که در سال تحصیلی جاری، بخشی از آن از طریق مدارس غیر دولتی تامین شد و مدیریت آن به این دسته از مدارس واگذار گردید.

به گفته وی در این راستا 600 نفر از نیروهای واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی مرتبط بودند در این مدارس مورد استفاده قرار گرفتند که اغلب آنها از خانواده فرهنگیان هستند.

شیرزاد در ادامه از دو شیفته شدن تعدادی از مدارس استان در سال تحصیلی در پیش رو خبر داد و افزود: مشکل فرسودگی برخی از مدارس، ما را ناچار به اتخاذ این تصمیم کرده است .

وی همچنین از وجود 11 هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان خبر داد که 70 درصد آنها در مدارس خاص اتباع تحصیل می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار