شناسایی و اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی استان

هنرمندان ساماندهی شده سپس به صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت معرفی شده و پس از آن در قالب کارگاه‌ های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش ‌ها و شهرهای استان به کار مشغول می شوند.
کد خبر: ۴۰۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 14 April 2017
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی حدود چهار هزار هنرمند صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، پریسا راد با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع دستی داشته و این صنعت نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در سطح این استان دارد.

وی با بیان اینکه با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت تولید محصولات صنایع دستی را به خانه‌ها برده‌ایم، گفت: امسال نیز برنامه داریم حدود چهار هزار هنرمند صنایع دستی این استان را شناسایی و ساماندهی کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این کار با هدف افزایش تولید ملی و صادرات دست‌ بافته ‌های هنرمندان صنایع دستی استان انجام می‌ شود.

راد گفت: نام این افراد پس از شناسایی در سامانه ثبت و پروانه تولید به صورت کارگاهی یا انفرادی برای آنها صادر می‌ شود.

وی تصریح کرد: هنرمندان ساماندهی شده سپس به صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت معرفی شده و پس از آن در قالب کارگاه‌ های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش ‌ها و شهرهای استان به کار مشغول می شوند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای شناسایی هنرمندان صنایع دستی از ظرفیت تشکل‌ های مردم نهاد در حوزه صنایع دستی استفاده می‌کنیم، گفت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی برای سه تا پنج نفر اشتغال ‌زایی می‌کند.

راد همچنین از برگزاری نمایشگاه ‌های ملی صنایع دستی به میزبانی یاسوج در سال 96 خبر داد و گفت: در نظر داریم با برگزاری نمایشگاه ‌ها و بازارچه ‌های صنایع دستی و اعزام هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه ‌های کشوری دست‌ بافته ‌های هنرمندان صنایع دستی این استان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار