۱۷ هزار کانتینر در بندر بوشهر رسوب می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت محدوده بندر بوشهر برای نگه‌داری کانتینر ۱۱ هزار تی‌ای‌یو کانتینر است و این در حالی است که ۱۷ هزار تی‌ای یو کانتینر رسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 29 May 2015
تابناک بوشهر: محمد راستاد شامگاه پنج‌شنبه در نشست شورای گفت‌و‌گو دولت با بخش خصوصی در استان بوشهر با بیان اینکه امکانات و تجهیز اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر پیشرفته و مدرن است اظهار داشت: با توجه به تعداد ورود کشتی‌ها به بندر بوشهرحجم عملیاتی بندر بوشهر با تجهیزات و امکانات تخلیه و بارگیری پیشرفته بالا است.

وی ظرفیت محدوده بندر بوشهر برای نگه‌داری کانتینر را مورد اشاره قرار داد و افزود: درحال حاضر به سبب افزایش حجم کانتینر ورودی به بندر بوشهر محدوده این بندر با بالاترین رسوب کانتینر مواجه است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه 11 هزار تی‌ای‌یو ظرفیت نگه‌داری کانتینر در محدوده بندر بوشهر است تصریح کرد: با توجه به افزایش تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری دربندر بوشهر اکنون محدوده بندر بوشهر توان نگه‌داری 11 هزار تی‌ای‌یو کانتینر دارد و این در حالی است که 17 هزار تی‌ای یو کانتینر رسوب می‌شود.

راستا تاکید کرد: رسوب کانتینر بالای 40 روز متعارف نیست که باید حداکثر به 12 روز کاهش یابد.

وی با  بیان اینکه بندر بوشهر هیچ مشکل تجهیزاتی در تخلیه و بارگیری کالا ندارد گفت: محوطه بندر بوشهر 50 هکتار است  که اکنون 16هکتار این محوطه بندری برای نگهداری کانتینر تخصیص یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاهای کانتینری دربندر بوشهر گفت: برای این مهم دستگاههای ذیربط و صاحبان کالا باید راهکارهای لازم برای تسریع در ترخیص کالاهای کانتینری اتخاذ کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار