با صدور بیانیه پایانی؛

دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون در قم خاتمه یافت

در سایه افزایش نیاز به دین و افزایش مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در دنیای معاصر؛ نیاز به فعال سازی نقش اخلاق در قانون مهم می نماید، چرا که برای موفقیت دین و قانون در حل مشکلات جوامع بشری، اخلاق عنصری کلیدی به شمار می رود.
کد خبر: ۴۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ 30 May 2015
به گزارش تابناک قم، دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون با عنوان رابطه اخلاق و قانون با نگاه فقهی و حقوقی' جمعه شب با قرائت بیانیه پایانی و تجلیل از مقالات برگزیده در قم پایان یافت.

 این کنفرانس بین المللی عصر پنجشنبه با پیام آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و با حضور جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی از داخل و خارج از کشور در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آغاز شده بود. 

در این کنفرانس دو روزه، چهار پنل تخصصی با محورهای 'نسبت سنجی فقه، اخلاق و قانون'، 'تقنین اخلاق' و 'اخلاق قانون' با ارایه مقالات از سوی صاحبنظران داخلی و خارجی نیز برگزار شده بود که نتایج مفید و موثری را به همراه داشت. 

در بخشی از بیانیه پایانی این کنفرانس اینگونه آمده است: در سایه افزایش نیاز به دین و افزایش مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در دنیای معاصر؛ نیاز به فعال سازی نقش اخلاق در قانون مهم می نماید، چرا که برای موفقیت دین و قانون در حل مشکلات جوامع بشری، اخلاق عنصری کلیدی به شمار می رود. 

در ادامه بیانیه نیز پیشنهادات شرکت کنندگان در دومین کنفرانس بین المللی فقه و قانون شرح داده شده و در پایان آمده است: شرکت کنندگان در کنفرانس از جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس محترم به خاطر برگزاری و حمایت از این گونه کنفرانس ها تشکر کرده، از خداوند متعال موفقیت برای علما و پژوهشگران حقوق را در خصوص پیگیری اهداف کنفرانس مسالت داریم. 

در پایان این کنفرانس نیز برگزارکنندگان و صاحبان مقالات برگزیده با اهدای تندیس و جوایزی مورد تجلیل قرار گرفتند. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار