نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان:

پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز از سال ۹۴ باقی مانده است/ دولت از دریچه منزلت به آموزش و پرورش نگاه نکرد

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز از سال ۹۴ باقی مانده و دولت از دریچه منزلت به آموزش و پرورش نگاه نکرده است.
کد خبر: ۴۲۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 13 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره عملکرد وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نمره عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش و پرورش پایین است؛ دولت در بخش‌هایی اعلام کرده که حقوق فرهنگیان را دو برابر کرده‌ایم و فرهنگیان و شاغلان آموزش و پرورش را مانند سایر کارکنان دیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه دولت نگاهی متناسب به‌ جایگاه آموزش و پرورش نداشته، اضافه کرد: دولت از دریچه منزلت به آموزش و پرورش نگاه نکرد و آموزش و پرورش را به‌عنوان یک وزارت‌خانه مانند سایر وزارت‌خانه‌ها دیده است.

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیانبا اشاره به اینکه پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز از سال ۹۴ باقی مانده است، تصریح کرد: بسیاری از مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی‌ها مشکلاتی دارند و حقوق خیلی از فرهنگیان هنوز پرداخت نشده است.

عباسی با بیان اینکه مدیریت این وزارت‌خانه سال ۹۵ در بحث تملک دارایی‌ها و اعتبارات سرمایه‌ای ضعیف بوده است، اضافه کرد: نتوانسته‌اند مطالبات پیمانکاران را هم پرداخت کنند و این باعث شده بود با اتفاقاتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان و مشابه آن رخ داد، وزیر سابق آموزش و پرورش برکنار شود.

وی با اشاره به رفتار وزیر فعلی آموزش و پرورش در مدیریت این وزارت‌خانه برای رفع مشکلات و کمبودها به‌ویژه موانع پیش روی فرهنگیان، این برنامه‌ها را دارای ساختار روزمرگی توصیف کرد.

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش جای مدیریت نگهداری می‌کند، تصریح کرد: چندین مدیر را خارج از فضای این وزارتخانه آورده‌اند که خیلی اشرافیتی بر مسائل آموزش و پرورش ندارند.

عباسی با اشاره به اینکه مدیریت وزارت آموزش و پرورش شتاب لازم را برای ساماندهی مطالبات و سایر نیازهای فرهنگیان ندارد، افزود: امید داریم در آینده شاهد حفظ جایگاه و منزلت فرهنگیان باشیم.

وی اظهار کرد: دولت باید بیمه فرهنگیان و تحول بنیادی در آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد و نگاه ویژه به حوزه پرورشی و مهارت‌آموزی داشته باشد تا زمانی که دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل شدند، دارای مهارت باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار