رشد بی رویه قیمت زمین در ماکو

کد خبر: ۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 11 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،حسین فروزان طی نشستی با اصحاب رسانه،با اعلام اینکه، اعتبار پیش بینی شده برای منطقه آزاد تجاری ماکو مبلغی نزدیک به 100 میلیارد تومان است، گفت: این اعتبار بدون در نظر گرفتن بازگشایی خیابان امام (ره) و تعریض جاده ماکو تا بازرگان است؛ با در نظر گرفتن این موارد اعتبار مورد نیاز به 220 میلیارد تومان می رسد.

وی همچنین در رابطه با احداث شهرک های صنعتی در این منطقه اظهار کرد: در فاز اول 700 هکتار و در فاز دوم 200 هکتار زمین آماده واگذاری به شهرک های صنعتی است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری ماکو در پاسخ به علل افزایش یکباره قیمت زمین در منطقه، گفت: افزایش قیمت زمین در مناطق آزاد تجاری طبیعی است ولی افزایش 10 برابری قیمت زمین بیشتر جنبه روانی دارد؛ 1200 هکتار زمین برای ایجاد شهرک جدیدی در این منطقه اختصاص یافته که در این راستا شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری ماکو، دارای 7 هزار هکتار فضای کشاروزی و دامداری هایی با ظرفیت 5 هزار راسی است، گفت: احداث سه سد در منطقه و فعال کردن 60 هزار هکتار زمین زراعی و کشاورزی، مهاجرت معکوس و  برگشت ماکوئی های ساکن ارومیه به دیار خود را در پی خواهد داشت.

فروزان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی تاثیر گذار در منطقه اظهار کرد: رسیدگی به بحث های فرهنگی در این منطقه بسیار مهم است؛ دیجیتال های صدا سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه آزاد تجاری ماکو، 60 کانال ماهواره ای کشور های همسایه را پخش می کند که جای بسی تامل و نگرانی دارد.

وی با اشاره به اینکه، فقر مالی نقش بسزایی در بروز فقر فرهنگی در جامعه دارد، تصریح کرد:  طبق آمار های رسمی، 10 هزار نفر بیکار در این شهرستان وجود دارد؛ در خانواده هایی که از 5 نفر 3 نفر آن بیکار است چگونه می توان فقر را ریشه کن کرد!

وی همچنین برای توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه، بر سرمایه گذاری در صنعت توریسم تاکید کرد و گفت: این منطقه دارای 300 اثر هنری و مناطق کردشگری و طبیعی بسیاری است که در ایران بی نظیر است؛ در این راستا می توان از این پتانسیل موجود نهایت استفاده را برای توسعه منطقه و ایجاد اشتغال زایی داشت.

خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار