یزد در جایگاه نخست حمل ونقل بار ریلی کشور

کد خبر: ۴۴۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 14 June 2017

به گزارش «تابناک یزد» مدیرکل راه آهن استان یزد گفت : هم اکنون سالانه 60 میلیون تن بار در محدوده راه آهن استان جابجا میشود و علاوه بر آن بیش از 15 میلیون تن بار نیز از مبدا استان یزد به سایر نقاط کشور حمل میشود .

  داودی افزود: در حال حاضر روزانه 530 دستگاه واگن در ایستگاههای چادرملو و بافق در استان یزد به مقاصد مختلف کشور بارگیری میشود .

  مدیرکل راه اهن استان یزدخاطرنشان کرد:  حجم بار حمل شده در محدوده ریلی استان یزد 33 درصد مجمع بار ریلی کشور را شامل میشود .

مدیرکل راه اهن استان همچنین به اجرای بزرگترین طرح راه آهن کشور در استان یزد اشاره کرد و گفت :طرح دوخطه راه آهن بافق زرین شهر از مهمترین طرحهای ریلی در دست اجرا راه آهن است که با 75 درصد پیشرفت کار در حال اجراست .

 وی گفت : با بهره برداری از مرحله اول این طرح تا پایان امسال میزان حمل بار و مسافر تا 25 درصد و با بهره برداری کامل ان این میزان  تا 50 درصد افزایش خواهد یافت .

وی گفت امسال پیش بینی شده است میزان حمل بار ترانزیتی در استان تا 70 میلیون تن و میزان بار از میدا استان با افزایش 25 درصدی  تا 20 میلیون تن افزایش یابد .

مدیرکل راه آهن استان یزد افزود : ایستگاه راه آهن بافق بعنوان پنج راه ریلی کشور و نقطه اتصال راه آهن شمال جنوب و شرق به جنوب یکی از مهمترین ایستگاههای حمل بار و سیر قطارهای باری در کشور محسوب میشود .

وی گفت در حال حاضر در استان یزد روزانه 50 هزارتن در ایستگاههای ریلی استان یزد بارگیری میشود که این میزان تا 70 هزارتن نیز قابل افزایش است .

 کنسانتره آهن ، گاز، سنگ آهن، سوخت مازوت و بار های ترانزیتی از جمله محموله های ناوگان ریلی کشور در محدوده استان یزد به شمار می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار