راه صحیح تبلیغ دین

سید محمد جواد علوی بروجردی از فضلای خوش نام قم در مصاحبه ای با نشریه خیمه نکات تکان دهنده ای در خصوص وضعیت مساجد بیان نموده است .
کد خبر: ۴۴۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 14 June 2017
سید محمد جواد علوی بروجردی از فضلای خوش نام قم در مصاحبه ای با نشریه خیمه نکات تکان دهنده ای در خصوص وضعیت مساجد بیان نموده است .
 
اینها البته همگی با مشاهدات میدانی نگارنده مطابقت دارد اما نکته مهم این مساله ورود فضلای حوزه علمیه با دید نگرانی و انتقادی به وضعیت مساجد و هیئت های مذهبی است . وی حتی فراتر از مساله هیت و مسجد به ورود نهادهای رسمی کشور به موضوع تبلیغ دین نیز با دیدی انتقاد  نگاه کرده و می گوید:
 
مساجد در حال خالی شدن هستند... شهرداری به مساجد و حوزه‌های علمیه کمک می‌کند؛ در حالی که اصلاً راه این نیست. داریم این هیئت‌ها را از بین می‌بریم. تصور می‌کنیم با پول دولتی و شهرداری هیئت می‌ماند!
 
این مردم هستند که باید مساجد و هیئت‌ها را بچرخانند؛ حتی با بودجه‌ای که از دولت به حوزه تعلق می‌گیرد، مخالف هستم. حوزه هزار میلیارد یا دو هزار میلیارد از دولت دریافت می‌کند و مردم دیگر به آن کمکی نمی‌کنند؛ در حالی که مردم نمی‌دانند که نه تنها شهریه مراجع، بلکه پولی که به اساتید پرداخت می‌شود، از این بودجه تأمین نمی‌شود. باید در بعضی از مسائل تجدید نظر کنیم.
 
 تبلیغ دینی ما نادرست است و در اختیار مراجع نیست؛ بلکه در اختیار چند نهاد تبلیغی است. این نهادها هر قدر هم عزیز و محترم باشند، اعتبار مرجعیت را نزد مردم ندارند. بزرگان و اساتید، رغبتی به رفتن برای تبلیغ ندارند... آخوندی برای مردم، پدری است؛ باید بالای سر آنها بود. امام جمعه، محترم، خوب و مقامش محفوظ است اما علمای دیگر هم هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار