اصل پیشگیری حتی برای خیران هم فرهنگ سازی نشده است

بیشتر مشکلاتی که گریبانگیر کشور می شود به دلیل قرار ندادن اصل پیشگیری در محور و برنامه‌های هر سازمانی است به طوری که این امر نه برای رئوسای سازمان‌ها، نه برای مردم ونه حتی برای خیران فرهنگ سازی نشده است.
کد خبر: ۴۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 15 June 2017
به گزارش تابناک، هر ساله تعداد کثیری از مردم به دلایل مختلف به زندان برده می‌شوند افرادی که یا بخاطر چک برگشتی یا به دلیل اینکه ضامن شدند یا اینکه به خاطر تصادف های غیر عمد و یا حتی به خاطر بدهکاری های زیاد و توانایی نداشتن برای پرداخت بدهی  و حتی به دلیل نداشتن استطاعت مالی برای پرداخت مهریه یا هزار و یک دلیل دیگر در چارچوبه زندان قرار می گیرند و این در حالی که  حق آنها زندان نبوده اما به خاطر بد روزگار دچار آن شده است.

با وجودی که هر ساله با فرا رسیدن ماه پر عظمت رمضان، خیران بسیاری اقدام به آزاد کردن زندانی‌های می کنند که شاید هریک از این افراد قبل از اینکه کارشان به زندان برسد به خیران زیادی مراجعه کردند و درخواست کمک کردند اما کمتر خیرخواهی زیر بار کمک به آنها رفته است زیرا که اعتماد نداشتن به گفته آنها و درک نکردن شرایط سخت آنها باعث شده که به موقع نتوانند به آنها کمک مالی کنند.

اما همین خیران وقتی فرد زندانی را می بینند به راحتی هرچقدر توان مالی دارند در راه آزاد سازی زندانیان میدهند.

انچه قابل توجه است اینکه قانون تبصره ای برای افرادی که مجرم و گناهکار و جانی نیستند و تنها شرایط سخت زندگی و عدم توان مالی سبب شده که بر اساس شکایت طلبکارشان کار آنها به زندان کشیده شود،  ندارد  که راهی به غیر از زندان برای آنها باز شود.

 و یا خود زندان خیرانی داشته باشند و قبل از اینکه کار آنها به زندان کشیده شود خیران پا پیش گذاشته و از نظر مالی به آنها کمک کنند.

چه بهتر است که مجمعی از خیران برای بدهکاران مالی و ورشکست گان تشکیل شود و قبل از اینکه فرد به زندان برده شود ، دادگاه به جای معرفی آنها به زندان، این افراد را با نامه دادگستری به مجمع خیران معرفی تا هم خیران به آنها اعتماد و قبل از زندانی شدن آنها با کمک مالی از آنها پیشگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار