آموزش کشاورزان، لازمه توسعه کشاورزی استان

استان اردبیل یک استان با محوریت کشاورزی و بیشترین اشتغال در این استان نیز در بخش کشاورزی است. در این میان آموزش و سواد کشاورزان استان نقش مهمی در افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان دارد در حالی که در حال حاضر کشاورزان استان از کمترین سواد علمی برخوردار هستند.
کد خبر: ۴۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 07 June 2015

استان اردبیل یک استان با محوریت کشاورزی و بیشترین اشتغال در این استان نیز در بخش کشاورزی است.

به گزارش تابناک، در این میان آموزش و سواد کشاورزان استان نقش مهمی در افزایش بهره وری و درآمد کشاورزان دارد در حالی که در حال حاضر کشاورزان استان از کمترین سواد علمی برخوردار هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این خصوص گفت: لازمه توسعه بخش کشاورزی این استان، توسعه تحقیقات کاربردی و آموزش بهره برداران این حوزه است

عدیل سروی از متولیان آموزش و تحقیق و مسوولان ذیربط خواست از ادغام دو مجموعه آموزش و تحقیقات در حداقل ترین زمان ممکن بهره وری و کارایی بهینه را داشته باشند.

وی افزود: آموزش بهره برداران با علوم و فنون روز دنیا جزو سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است و در دولت تدبیر بر آموزش بهره برداران به جای تربیت دانشجویان تاکید شده است.

او افزود: در صورت تحقق این امر بنیه علمی کشاورزان تقویت شده و میزان تولید محصولات کشاورزی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی تحقیق، آموزش و ترویج را سه مقوله مهم در فرایند تدوین و کاربردی کردن علوم و دانش کشاورزی دانست.

رییس مرکز تحقیقات، کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل هم اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته تحقیقات محور توسعه جوامع بشری است و در تمام بخش ها به ویژه کشاورزی که در تولید مواد غذایی انسان ها نقش اول را دارد بسیار حائز اهمیت است.

دکتر حسین کربلایی افزود: دولت تدبیر و امید و وزارت جهاد کشاورزی آموزش کشاورزان و بهره برداران را زیربنای توسعه کشاورزی اعلام کرده است.

وی گفت: اکنون که آموزش و تحقیقات در دل همدیگر ادغام یافته اند باید با رویکرد جدید به آن تحقیقاتی که مورد نیاز تولید کنندگان باشد اقدام شده و نتایج آن به عنوان یافته های تحقیقاتی به بهره برداران آموزش داده شود و با تکمیل این پروسه های علمی و عملی می توان به کشاورزی پایدار دسترسی یافت.

استان اردبیل با داشتن ظرفیت جغرافیایی و نیروی انسان به همراه حدود ۷۰۰هزار هکتار اراضی قابل کشت و توان تولید بیش از سه میلیون تن انواع محصولات دامی، زراعی و باغی یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور محسوب می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار