گشایش نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با حضور 6 استان در یاسوج

کد خبر: ۴۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲ 26 June 2017
نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی با حضور پنج استان جنوبی کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مسئولان محلی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عصر یکشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه شمار غرفه‌های موجود در آن را حدود 30 مورد ذکر کرد.
محمود باقری اظهار داشت: استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه نیز شامل اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی ابراز داشت که این نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی به مدت 6 روز و از چهارم تا نهم تیر سال جاری در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز این استان برپاست.
باقری عنوان کرد: یکی از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و هنرمندان حوزه صنایع دستی استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال 1396 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، بیان کرد: استان ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه صنایع دستی دارد و این صنعت مهم نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در استان دارد.
وی عنوان کرد که تاکنون افزون بر 9 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است و تا پایان سال جاری نیز این تعداد به 11 هزار نفر می‌رسد.
وی ابراز داشت: هنرمندان ساماندهی شده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات ارزان ‌قیمت به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم نسبت به هنرمندان صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان برای سه تا پنج نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار