4 شهر لرستان میزبان شهدای گمنام

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان گفت:پیکر پاک 6 شهید گمنام در شهرهای خرم‌آباد،الیگودرز،ازنا و بروجرد تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 19 July 2017
ناصر فرید نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان روز پنج شنبه مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع)،و همزمان با سراسر کشور در 4 نقطه از استان شاهد تشییع پیکر پاک 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای تفحص شده مربوط به عملیات­‌های خیبر، کربلای 2 ، بدر و مجنون هستند که در شهرهای مومن آباد ازنا، بروجرد، الیگودرز و خرم‌­آباد تشییع و خاکسپاری می‌­شوند.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان گفت: شهید گمنام 27 ساله که در عملیات مجنون در منطقه مجنون به شهادت رسیده در محل لشکر 84 خرم‌آباد تشییع می‌شود.

فرید ادامه داد: دو شهید گمنام 17 و 28 ساله­ عملیات­‌های خیبر و بدر نیز در شهرستان بروجرد، شهید 21 ساله­ عملیات کربلای 2 و شهید 20 ساله عملیات مجنون در مومن آباد ازنا و شهید گمنام 17 ساله­ عملیات بدر در الیگودرز به خاک سپرده می­‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه 98 شهید گمنام در28 نقطه لرستان به خاک سپرده شده‌اند، افزود: با این وجود مناطقی در استان وجود دارد که تاکنون میزبان شهید گمنام نبوده و لذا با درخواست به کمیته مفقودین استان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح استان لرستان تصریح کرد: مراسم شبی با شهدا چهارشنبه عصر در محل­‌های تشییع برگزار و پیکر پاک این شهیدان ساعت 9 صبح روز پنج شنبه بر دست مردم شریف و ولایتمدار استان لرستان تشیع و تدفین خواهند شد.

وی در خصوص فرایند شناسایی شهدا نیز خاطر نشان کرد: به دلیل زمان بر بودن شناسایی شهدای گمنام پس از خاکسپاری  DNA شهدای تفحص شده با DNA خانواده­‌هایی که اعلام مفقودی شهید را داشته مطابقت می­‌دهند و در صورت هم­خوانی، شهید گمنام شناسایی خواهد شد، کمااینکه تاکنون بسیاری از شهدای گمنام از این طریق شناسایی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار