رییس پلیس راهور استان خبر داد:

تصویب شرایط خاص برای ورود کامیون‌ها به شهر کرمان

رییس پلیس راهور استان کرمان با تقسیم کامیون‌ها به سه دسته، ضوابط و شرایط ورود این وسایل نقلیه به شهر کرمان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 15 June 2015
 سرهنگ حمید معین‌زاده در خصوص ورود کامیون‌ها به شهر کرمان گفت: براساس مصوبات شورای هماهنگی ترافیک استان، ورود کامیون‌ها به شهر کرمان تنها با شرایط خاص امکان‌پذیر است. 
وی افزود: تردد کامیون‌ها درسطح شهر کرمان برای تخلیه و بارگیری از ساعت 21 تا 6 صبح هر روز و در ایام تعطیل در کلیه‌ی ساعات شبانه‌روز مجاز است و در دیگر ساعت‌ها اجازه‌ی ورود به شهر را نخواهند داشت. 
سرهنگ معین‌زاده افزود: به منظور رعایت حقوق شهروندی و کمک به حل مشکلات رانندگان وسایل نقلیه‌ی سنگین و نیز امکان انجام ترددهای ضروری بعضی از کامیون‌ها در معابر شهری، این دسته از وسایل نقلیه در سه گروه تقسیم‌بندی و ضوابط تردد آن‌ها مشخص شده است. 
معین‌زاده در توضیح گروه اول گفت: تانکرهای حامل مواد سوختی برای عرضه‌کنندگان درون‌شهری، کامیون‌های حامل مواد غذایی فاسدشدنی و دارویی، کامیون‌هایی که در حوزه‌ی خدمات عمومی و امداد و نجات به‌کارگیری می‌شوند، خودروهای سنگین نظامی و انتظامی که انجام ماموریت‌شان مستلزم تردد شهری است و اتوبوس‌های درون‌شهری از قانون منع تردد استثنا هستند. 
رییس پلیس راهور استان افزود: وسایل نقلیه‌ی سنگین که مجاز به تردد درون‌شهر هستند، اما محدودیت زمان و مکان در خصوص آن‌ها اعمال می‌شود و باید قبل از ورود، از پلیس راهور مجوز کتبی دریافت کنند؛ مانند کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی و کامیون‌های حامل محمولات ادارات و سازمان‌ها و نیز تانکرهای سوخت‌رسان برون‌شهری هستند. 
سرهنگ معین‌زاده در خصوص گروه سوم نیز بیان داشت: کامیون‌های حامل مواد خطرناک، تراکتورهای کشاورزی و نیز کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که مبداء و یا مقصد آن‌ها شهر کرمان نیست، وسایل نقلیه‌ی سنگینی محسوب می‌شوند که مجاز نیستند به شهر کرمان وارد شوند. 
وی یاد آور شد: توقف کلیه‌ی وسایل نقلیه‌ی سنگین در معابر شهر کرمان در تمام ساعات شبانه‌روز مطلقاً ممنوع است و این ممنوعیت شامل هر سه گروه می‌شود.
معین‌زاده افزود: رانندگان وسایل نقلیه‌ی سنگین باید برای توقف، از توقف‌گاه‌های موجود در اطراف شهر و یا پایانه‌های بار در خارج از شهر استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار