واردات سالانه ۱۰۰ هزار تن عدس به کشور

کارشناس ستاد وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس آمارها، سالانه ۱۰۰ هزار تن عدس به کشور وارد می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 16 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدرضا علی سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم در قوچان، اظهار داشت: در سالیان گذشته یک میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور زیر کشت حبوبات قرار داشته که این رقم به‌دلیل خشکسالی‌ در سال‌های اخیر به 800 تا 850 هزار هکتار تغییر یافته است.

کارشناس ستاد وزارت جهاد کشاورزی افزود: از این رقم، نخود بین 470 تا 500 هکتار، عدس 140 تا 150 هکتار، لوبیا 110 تا 120 هکتار و ماش بین 15 تا 18 هکتار در کشور کشت می‌شود.

وی با اشاره به واردات سالانه 100 هزار تن عدس به کشور تصریح کرد: در حال حاضر سالیانه 100 هزار تن واردات عدس به کشور داریم ولی با توجه به شرایط موجود و سطح زیر کشت حبوبات در زمینه‌های دیگر تولید نخود، لوبیا، باقلا و ماش و دیگر حبوبات نیازی به واردات نیست.

علی‌سعیدی با بیان فعالیت خوب واحد تحقیقات در بحث آبی تولید لوبیا گفت: با توجه به عملکرد خوب واحد تحقیقات جهاد کشاورزی در بحث آبی لوبیا با تولید میانگین 2300 در هکتار جزو کشورهای خوب دنیا هستیم.

کارشناس ستاد وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مشکلات تولید حبوبات در کشور تصریح کرد: بیشترین مشکلات در زمینه تولید حبوبات کشت سنتی هزینه بالای تولید و عدم وجود بذر مناسب مکانیزاسیون ضعیف و عدم آشنایی کشاورزان در کشت حبوبات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار