جذب 670 میلیون دلاری سرمایه گذاری خارجی در مازندران

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران سهم مازندران از سرمایه گذاری خارجی در سال جاری را 670 میلیون دلار اعلام کرد.
کد خبر: ۴۹۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 06 September 2017
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد مظفری گفت که این رقم بر اساس برش استانی جذب سرمایه گذاری خارجی ابلاغ شده از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تعیین شده است .
وی با اعلام این که مازندران در این تقسیم سهم جایگاه ششم را در میان استان های کشور دارد ، گفت که این سهم بر اساس دو شاخص کمی میانگین جلب سرمایه گذاری خارجی در پنج سال گذشته و سهم هر استان از تولید ناخالص داخلی و همچنین متناسب با ظرفیت ها و قابلیتهای سرمایه پذیری بخشهای مختلف اقتصادی استان پیش بینی شده است .
مظفری اظهار داشت : بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، در سال 96 می بایست 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جلب شود که از این مقدار 670 میلیون دلار سهم مازندران است .
مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران افزود : مازندران یکی از استانهای موفق در تحقق سیاستهای اقتصادی دولت است و بر اساس گزارش های دقیق مراکز مسئول در سال گذشته سه طرح مصوب با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ بیش از 80 میلیون دلار در استان صورت گرفته که در مجموعه استانهای شمالی جزء استان های موفق و برتر است .
وی گفت : احداث فروشگاه بزرگ و چند منظوره ، بسته بندی عرقیات و گیاهان داروئی و احداث چهار نیروگاه مولد مقیاس کوچک سی اچ پی CHP از جمله طرح هایی بود که در سال 95 با سرمایه گذاری خارجی عملیاتی شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار