تشییع در تهران، نامگذاری در تبریز

یکی از مهمترین پروژه شهری شرق تبریز به نام شهدای غواص نامگذاری شد

در حالی که تشیع شهدای غواص در تهران موجی از معنویت در تهران به راه انداخت، همزمان تبریز شاهد اتفاق دیگری برای پاسداشت یاد و خاطره این شاهدان بی ادعای هشت سال دفاع مقدس شود.
کد خبر: ۴۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 17 June 2015
در حالی که تشیع شهدای غواص در تهران موجی از معنویت در تهران به راه انداخت، همزمان تبریز شاهد اتفاق دیگری برای پاسداشت یاد و خاطره این شاهدان بی ادعای هشت سال دفاع مقدس بود.

شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز در یک اقدام ابتکاری و همزمان با تشییع پیکرهای پاک ۱۷۵ شهید غواص در تهران، یکی از پروژه های مسیرگشایی خود را به نام این شهیدان حک و ثبت کرد.

پروژه اتصالی تبریز به شهر باسمنج که از سوی شهرداری های مناطق دو و نه اجرا شده بود دیروز با حضور جمعی از مدیران و مردم این شهر به نام «شهدای غواص» نامگذاری و افتتاح شد.

این اقدام سریع و ابتکاری شهرداری تبریز که برای اولین بار در کشور روی داد بسیار مورد استقبال گروه های مختلف، شخصیت ها و خانواده شهدا قرار گرفت.

پروژه احداث و تعریض بلوار شهدای غواص به بهره برداری رسید

با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری و همزمان با تشییع پیکر 275 شهید در تهران پروژه تعریض و احداث بلوار شهدای غواص (جاده باسمنج) به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک ، این پروژه به طول 5 کیلومتر در دو باند 21 متری توسط شهرداری های منطقه 2 و منطقه 9 تبریز به بهره برداری رسیده بود که عصر دیروز افتتاح شد.

با آغاز بهره برداری از پروژه شهدای غواص، به انتظار 20 ساله شهروندان تبریز و باسمنج برای اصلاح این محور مبادلاتی پر تردد شهر تبریز پایان داده شد.

شهرداری منطقه 2 تبریز برای احداث این پروژه 41 میلیارد ریال و شهرداری منطقه 9 نیز برای تملک، تعریض و احداث این جاده مبلغی بالغ بر 140 میلیارد ریال هزینه نموده است.

شهردار منطقه 2 تبریز در مراسم بهره برداری از پروژه بلوار شهدای غواص گفت: در راستای زنده نگاه داشتن یاد و نام پر آوازه شهدای غواص، پروژه تعریض و احداث جاده باسمنج پا پیگیری شهردار تبریز و تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به این نام مزین گردید و در برای عبور و مرور شهروندان تبریز و باسمنج و همچنین منطقه خاوران آماده گردیده است.

عباس عادلی شهیر افزود: در طول 25 سال گذشته جاده پرتردد تبریز باسمنج همواره شاهد تصادفات و اتفاقات ناگواری بود که شهرداری تبریز در کنار فعالیت های عمرانی و خدماتی خود در تعریض و بهسازی این جاده نیز پیشقدم شد و به بهترین نحو ممکن این پروژه مهم را به سرانجام رساند.

گفتنی است مراسم بهره برداری از تعریض و احداث جاده باسمنج با حضور دکتر صادق نجفی شهردار تبریز، مهندس داود امیر حقیان عضو شورای اسلامی شهر تبریز، دکتر شهرتی فر، فرماندار تبریز و مهندس محمد صادق پورمهدی معاون فنی استاندار آذربایجان شرقی و جمع کثیری از شهروندان ساکن منطقه 2 تبریز در ورودی بلوار شهدای غواص روبروی پارک شمیم پایداری برگزار شد.

شهردار تبریز:یاد و خاطره شهیدان در اذهان مردم جاودانه باقیست

شهردار تبریز گفت: یکی از مهمترین و زیباترین پروژه های شهری تبریز به نام شهدای غواص نامگذاری شد تا به آن شهیدان والا مقام اعلام کنیم که همواره به یاد آنان هستیم.

دکتر صادق نجفی در مراسم بهره برداری از اتوبان شهدای غواص با تاکید بر اینکه نامگذاری یکی از مهمترین پروژه های شهری به نام شهدای غواص برای یادآوری عشق مردم به شهیدان است گفت:یاد و خاطره شهیدان در اذهان مردم جاودانه باقیست و اگر امروز ما در شهر و کشورمان راحت تنفس می کنیم و کار و تلاش صورت می گیرد و زندگی امن و با آرامش مردم تداوم دارد این امنیت و آرامش در سایه مجاهدت، تلاش و ایثار شهدا و سربازان گمنام امام زمان حاصل شده است.

دکتر صادق نجفی با اعلام اینکه نیازهای شهری طوری است که مردم انتظار دارند مسئولان به هر نحوی آن را حل کنند گفت: متاسفانه مشکلات و موانع کار در شهر آنقدر زیاد است که برای حل آنان مجبوریم در اجرای پروژه ها اولویت بندی کنیم.

شهردار تبریز افزود: سعی داریم آنچه که در برنامه سالیانه شهر آمده و به تصویب شورای شهر رسیده است را به تدریج و دقیق اجرا نماییم تا مردم در شهر راحت زندگی و تردد کنند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه شرق تبریز کارهای بزرگی آغاز شده است گفت: تا هفته دفاع مقدس ساختمان موزه دفاع مقدس را به اتمام خواهیم رساند.

دکتر نجفی با اشاره آغاز پروژه های متعدد شهرداری تبریز در خصوص مسائل ترافیکی گفت: با تکمیل و احداث این پروژه ها شاهد تحول مهمی در ترافیک درون شهری و برون شهری تبریز خواهیم بود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه رینک اول تبریز با احداث زیرگذر گلپارک تکمیل می شود گفت: با تکمیل این پروژه تبادل غیر همسطح و اتمام اصلاحات هندسی در محل پل قاری در رینک اول شهر تبریز هیچگونه چراغ قرمزی وجود نخواهد داشت.

شهردار تبریز با اعلام اینکه آسفالت خیابانهای شهر وضعیت مناسبی ندارد افزود: در حال حاضر عملیات آسفالت اساسی خیابانهای شهر آغاز شده است و تا زمانی که شرایط آب هوایی تبریز اجازه دهد و فصل مناسب باشد و در توان داشته باشیم اصلاح آسفالت خیابانها را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه روگذر پل سه سطح حمید در عید سعید فطر افتتاح خواهد شد افزود: پل حمید با سازه و نمای زیبای خود به نماد جدیدی برای تبریز تبدیل خواهد شد و ورودی این قسمت از تبریز با تکمیل این پل زیبایی دوچندانی خواهد یافت.

شهردار تبریز همچنین در پایان سخنانش از افتتاح پروژه مهم پل روگذر شهیدان پاشایی در ورودی وادی رحمت تبریز خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه مهم بالاخره شهروندان تبریزی بعد از انتظاری 30 ساله خواهند توانست به سهولت به وادی رحمت دسترسی داشته باشند

شهرداری به انتظار 25 ساله مردم تبریز و باسمنج پایان داد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز در کنار پروژه های بزرگ عمرانی خود با تعریض و احداث بلوار شهدای غواص مزین شده است به انتظار 25 ساله مردم تبریز و باسمنج پایان داد.

مهندس محمد صادق پور مهدی در مراسم بهره برداری از بلوار شهدای غواص گفت: مدیریت ارشد استان از دو سال پیش در دو محور مهم تامین آب و پروژه های عمرانی استانی و شهری حمل و نقل سیاست گذاری نموده است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: جاده باسمنج از چندین سال قبل در نتیجه اختلاف شهرداری و اداره راه و شهرسازی معطل مانده بود ولی با حضور دکتر نجفی به عنوان شهردار تبریز با اهتمام ویژه وی به سرانجام رسید.

پور مهدی با اشاره به اهتمام مسئولان استانی برای تامین آب شرب و صنعتی استان گفت: تصمیمات و مصوبات سفر اخیر هئیت دولت برای سالهای 94 و 95 اکثرا در این دو محور مورد اشاره بوده است که در پروژه های مهمی نظیر جاده تبریز - اهر، تبریز – سهند، راه آهن تبریز – میانه و چند مورد دیگر هزینه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت مترو تبریز گفت: در خصوص حمل و نقل درون شهری نیز اعتبارات خوبی در خصوص مترو تبریز پیش بینی شده است که امیدواریم فاز اول مترو تبریز تا میدان ساعت تا سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار