آغاز برداشت طالبی از 550 هکتار اراضی کاشمر

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت محصول طالبی از سطح 550 هکتار اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 18 June 2015
سید ابوالقاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طالبی یکی از محصولات خاص و منحصر به فرد کاشمر و دارای بیشترین سطح تولید در سطح خراسان‌رضوی است.

وی با اشاره به خواص بالای طالبی و وجود ویتامین‌های متعدد و مواد معدنی غنی مورد نیاز بدن در این میوه تابستانی یادآور شد: طعم و مزه طالبی سبب شده که از مقبولیت بالایی در بین استفاده‌کنندگان داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 13 هزار و 750 تن محصول طالبی از سطح مزارع این محصول در کاشمر برداشت شود خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد طالبی تولید شده در کاشمر به شهرستان‌های همجوار از جمله مشهد، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، مه‌ولات، خلیل‌آباد و بردسکن صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله در آغاز فصل برداشت، قیمت نوبرانه این محصول رضایت‌بخش است، گفت: به محض افزایش تولید شاهد کاهش قیمت این محصول نیز هستیم.

موسوی با تأکید بر اینکه در حال حاضر قیمت متوسط هر کیلو طالبی 10 هزار ریال است و درآمد ناخالص از فروش این محصول 137 میلیارد ریال است، تصریح کرد: بالا بودن هزینه‌های تولید اعم از نهاده‌ها، ماشین‌آلات و نیروی کارگری و کاهش دبی منابع آبی بر اثر خشکسالی از مهم‌ترین مشکلات عمده طالبی‌کاران کاشمری است.

وی با بیان اینکه کشاورزان طالبی کار بر اساس توصیه‌های فنی و ترویجی کارشناسان در راستای استفاده بهینه از آب، کنترل آفات و بیماری‌ها و زودرس کردن محصول اقدام به کشت طالبی به روش تونل پلاستیکی و مالچ پلاستیکی کردند، گفت: با اجرای این روند علاوه بر افزایش میزان درآمد، شاهد جلوگیری از تلفات آب به میزان 4 هزار و 500 متر مکعب در هر هکتار نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار