علت حادثه در دست بررسی است

یک انبار چوب در قم طعمه حریق شد/ 9 مصدوم، سرپایی درمان شدند

یک انبار بزرگ چوب در قم دچار آتش سوزی شد که این حریق پس از ۲ ساعت تلاش توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد. در این حادثه ۹ نفر مصدوم شدند، که ۶ نفر از این مصدومان آتش‌نشان و سه نفر دیگر از شهروندان بودند که توسط نیروهای اورژانس در محل درمان شدند.
کد خبر: ۵۰۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲ 28 September 2017
به گزارش تابناک قم، یک انبار بزرگ چوب ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه در میدان سعیدی قم طعمه حریق شد.

تقریباً تمامی چوب‌های موجود در این انبار در آتش سوخت و کلیه دستگاه‌ها و تجهیزات چوب بری نیز از بین رفت.

بلافاصله پس از اعلام حریق نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند که به علت گستردگی آتش‌سوزی ۱۶ خودروی عملیاتی با ۶۵ نیروی آتش نشان بعد از دو ساعت تلاش موفق شدن آتش را مهار کنند و از سرایت آن به مکان‌های مجاور جلوگیری کنند.

حجم آب تزریق شده از سوی آتش نشانی برای خاموش کردن این حریق که شعله‌های گسترده‌ای داشت به گونه‌ای بود که در ورودی این انبار نزدیک به ده سانتی متر آب جمع شد.

شعله‌های آتش که در جوار مسجد رضائیه بود در حال سرایت به این مسجد بود که همه افراد حاضر در مسجد به سرعت تخلیه شدند و فرش‌های مسجد نیز جمع آوری شد و خوشبختانه از ورود آتش به این مکان جلوگیری به عمل آمد  و یک دستگاه آتش نشانی از بالای مسجد مشرف بر این انبار مشغول به مهار آتش شد.
 
فرماندار قم و برخی از مسئولین شهرداری در محل حادثه حضور یافته بودند تا بر عملیات اطفای حریق نظارت کنند.

حادثه با ۹ مصدوم

معاون اورژانس قم از مصدومیت ۹ نفر در حادثه آتش‌سوزی انبار چوب در میدان سعیدی خبر داد و گفت: ۶ نفر از این مصدومان آتش‌نشان و سه نفر دیگر از شهروندان بودند که توسط نیروهای اورژانس در محل درمان شدند.

مهدی فراهانی ادامه داد: پس از اعلام عملیات 6 دستگاه آمبولانس با تجهیزات و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

علت حادثه در دست بررسی است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی قم نیز با اشاره به اینکه ساعت 20:32 حادثه به آتش‌نشانی اعلام و نیروها ساعت 20:35 در محل حادثه حضور داشتند اظهار داشت: برای این عملیات 16 دستگاه فراخوان شده و 65 نیروی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند.

علیرضا بابا احمدی با بیان اینکه 2 تن از شهروندان در این حادثه دچار مصدومیت جزئی دودزدگی شدند که با کمک عوامل اورژانس درمان شدند تصریح کرد: از همان دقایق اولیه اعزام، نیروهای آتش‌نشانی اقدام به تخلیه ساکنین و هیئت عزاداری حاضر مسجد کردند.

وی با بیان اینکه عوامل اورژانس، حوادث برق و گاز، ناجا و راهور در صحنه حضور فعال داشتند خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه بدون تلفات جانی کنترل شد و معاون خدمات شهری شهرداری و مسئولان شهرداری در اتاق بحران همه در محل حضور دارند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی قم خاطرنشان کرد: هنوز علت قطعی حادثه مشخص نیست و نیروهای کارشناس آتش‌نشانی به محض بررسی نظر قطعی خود را اعلام می‌کنند.

وی افزود: تاکنون چندین بار به این واحد صنفی تذکر داده بودیم که متأسفانه به دلیل توجه نکردن به نکات ایمنی این اتفاق رخ داد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار