شناسایی 3186 نابینا و کم بینا در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 186 نابینا و کم بینا در استان از خدمات عمومی و اختصاصی این نهاد بهره مند هستند.
کد خبر: ۵۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) افزود: از این تعداد براساس اعتبارات تخصیصی به 570 نابینا مستمری پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان زیرپوشش از کمک هزینه تحصیلی تا مقطع دکترا بهره مند هستند، گفت: هم اکنون 136 دانشجوی نابینا و کم بینا زیرپوشش خدمت این نهاد هستند.
میرزایی، اعطای کمک وسیله توانبخشی، عصای نابینایان، کتاب های بریل، منشی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت شهریه و کمک هزینه درمان را از دیگر خدمات ارائه شده به قشر کم بینا و نابینای استان برشمرد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 14 موسسه خیریه خدمات مددکاری به نابینایان استان ارائه می دهند، افزود: همچنین 2 کتابخانه رودکی شهرکرد و صدرای بروجن مجهز به کتابهایی با خط بریل و امکانات لازم برای نابینایان است.
23 مهر روز جهانی نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است. عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول به عنوان نمادی برای نابینایان شناخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار