گزارش مراسم اختتامیه جشنواره«افتو»

مانند مدیران نمی گوییم پول نداریم ، قول می دهیم کارهای خوب چاپ کنیم/ اثر گذاری و ماندگاری هنر منجر به پویایی و هویت بخشی جامعه می شود + تصاویر

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این که نمی‌گوییم پول نداریم پس نمی‌توانیم چاپ کنیم افزود: قول می‌دهیم که آثار خوب و قابل قبول را به چاپ برسانیم.
کد خبر: ۵۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ 17 October 2017
عصر امروز و با حضور مسوولان استانی و هنرمندان و اصحاب رسانه اختتامیه جشنواره استانی شعر و داستان افتو برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تبیین و انتقال فرهنگ و نهضت انسان ساز عاشورا در جامعه ضروری است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فتاح محمدی در آیین اختتامیه شعر و داستان "افتو" در یاسوج افزود: باید در تبیین این نهضت انسان ساز تلاش کرد و این مهم را به جامعه انتقال داد و تبیین ابعاد و فلسفه ای که امام حسین(ع) به دنبال آن بود برای جامعه ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: سه رکن اصلی در نهضت عاشورا وجود دارد که مبتنی بر تعقل و منطق است، عزت و حماسه نیز از ابعاد مهم آن است و عشق و عاطفه در این مسیر مبحث دیگری از آن محسوب می شود.
محمدی ابراز داشت: عاشورا یک حرکت الهی و انسانی است و امروز اثرات آن را در تمام جوامع و ادیان مختلف می بینیم و همچنین این موضوع و حضور اقشار مختلف جوامع  طی حرکت مردم در  اربعین مشاهده خواهد شد و حضور و حرکت امام حسین صرفا برای خداوند بود و این اثر ماندگار است و همیشه در قلب ها می مانند و جاودانه است.
 
نمی گوییم پول نداریم ، قول می دهیم کارهای خوب چاپ کنیم/  اثر گذاری و ماندگاری هنر منجر به پویایی و هویت بخشی جامعه می شود 
 
محمدی گفت: اثر گذاری و ماندگاری هنر امروزه مهم است و می توان به هویت بخشی و پویایی جامعه از طریق این ظرفیت ها کمک کرد.
وی خاطرنشان کرد: ادبیات دفاع مقدس اوج ایثار و گذشت است و چیزی که امروز در جامعه ما لازم است، این است  که مطالبات و خواست مردم برای اصلاح جامعه در ابعاد مختلف در قالب هنر پیاده، و ثبت و در اختیار جامعه قرار بگیرد.
محمدی تصریح کرد: امید است  اقدامات شعر عاشورایی و دفاع مقدس که برگرفته از حرکت جهادی و انسان ساز عاشورا است، زمینه را برای هدایت و ارشاد در جامعه فراهم کند.
نمی گوییم پول نداریم ، قول می دهیم کارهای خوب چاپ کنیم
محمدشریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه در حوزه هنری استان به دنبال کارها و اقدامات تبلیغی و کلیشه‌ای نیستیم اظهار کرد: به دنبال تولید آثار هستیم.
این مسؤول گفت: به همین خاطر آثار را منتشر می‌کنیم و تا آثار مکتب نشود ماندگاری ندارد به همین خاطر آثار خوب را به چاپ می‌رسانیم و واهمه‌ای هم از بی‌پولی نداریم.
رئیس حوزه هنری استان در حوزه شعر و مجموعه را در دستور کار داریم و دو مجموعه را هم در اول امسال چاپ کردیم.
وی با تأکید بر این که مانند برخی مدیران نمی‌گوییم پول نداریم پس نمی‌توانیم چاپ کنیم افزود: قول می‌دهیم که آثار خوب و قابل قبول را به چاپ برسانیم.
اسلامی با بیان اینکه در حوزه داستان در استان هنوز در ابتدای راه قرار داریم افزود: تا داستان قدرتمند نداشته باشیم تئاتر و سینمای قدرتمند هم نخواهیم داشت و باید داستان‌های قوی با رنگ و بوی محلی داشته باشیم.
وی با بیان این که اگر بوستان و گلستان سعدی را نداشتیم فرهنگ ما امروز آماج حمله قرار می‌گرفت افزود: هنرمندان ما ظرفیت‌های بالایی دارند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وارد شوند.
این مسوول حوزه فرهنگ و هنر در استان با تأکید بر این که در خصوص قصورات و کوتاهی‌ها در این دو حوزه همیشه نباید مسؤولان را بازخواست کرد افزود: گاهی باید از خودمان سوال کنیم که به عنوان یک هنرمند برای غلبه بر آسیب‌های اجتماعی چه کار کرده‌ایم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار