جوانان شهرستان عسلویه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی جذب شوند

فرماندار عسلویه گفت: جوانان شهرستان عسلویه به سمت کتاب و کتاب‌خوانی جذب شوند.
کد خبر: ۵۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 13 November 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، عبدالله نادری در نشست انجمن کتابخانه‌ها که به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد، گفت: کتاب دارای جایگاهی بی بدیل در زندگی انسان و  محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است و سهم کتاب در انتقال دانش به مراتب بیشتر از دیگر ابزارهای آموزشی است.

فرماندارعسلویه نقش خانواده را در ایجاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم  دانست و خواستار ایجاد محیطی فرهنگی در خانواده برای شکوفایی استعداد فرزندان و جلوگیری از بروز  ناهنجاریها و آسیب های اجتماعی در جامعه شد.

نادری امکانات شهرستان در حوزه زیرساخت‌های کتابخانه را مناسب عنوان کرد وخواستار کیفیت بخشی و ایجاد انگیزه برای جذب جوانان به کتابخانه شد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان یکی از محورهای اصلی ترویج فرهنگ در کشور نقش ویژه ای در ایجاد علاقه در دانش آموزان به کتاب دارد و باید بابر نامه ریزی هدفمند و انتخاب صحیح کتاب با توجه به فرهنگ، علایق و خصوصیات رفتاری، دانش آموزان را به سوی پژوهشگری رهنمون سازد.

وی بیان کرد: کتابخانه نهادی فرهنگی است و می‌تواند در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه نقش آفرین باشدو شوراها ، شهرداران و معتمدین باید با حمایت از این نهاد فرهنگی زمینه ساز تربیت شهروندانی مسئولیت پذیرباشند که میتواند در حوزه مدیریت شهری به آنها کمک کند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار