9 هزار پرونده دردادگستري شهرستان سامان رسيدگي شده است

رئيس دادگستري شهرستان سامان گفت: تعداد پرونده هاي رسيدگي شده در شهرستان با توجه به جمعيت شهرستان زياد بوده است.
کد خبر: ۵۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 28 June 2015
امير فتحي  با بيان اينکه در اين شهرستان در سال گذشته ۹ هزار پرونده رسيدگي شده است ، اظهار داشت: رسيدگي به اين تعداد پرونده در شهرستان سامان با توجه به جمعيت شهرستان زياد بوده است.

وي با بيان اينکه بيشترين موضوعات پرونده هاي مسائل ملکي و خانوادگي و ... بوده است ، اذعان داشت: در شهرستان سامان طلاق نيز به نسبت زياد بوده است و بيشتر طلاق ها در دوران عقد صورت گرفته است و طلاق ها در بين کساني بوده که داري سن کم و بيشتر در روستا ها بوده است.

فتحي با بيان اينکه يک هزار و ۷۰۰ پرونده در شورا هاي حل اختلاف در شهرستان سامان در سال گذشته رسيدگي شده است ، بيان داشت: در شهرستان سامان هشت شوراي حل اختلاف مشغول فعاليت هستند که از اين تعداد پنج شورا در روستا هاي گرمدره، هوره، قوچان، شوراب صغير و چم چنگ و سه شورا حل اختلاف در شهرستان سامان مشغول هستند.

وي با بيان اينکه در دادگستري در دو شعبه کيفري و حقوقي دو هزار و ۶۶۰ پرونده رسيدگي شده است، عنوان کرد: حجم کار در دادگستري شهرستان سامان زياد است و در دادگستري شهرستان سامان با کمبود نيروي انساني مواجعه هستيم.

فتحي با بيان اينکه دادگستري شهرستان سامان با کمبود قاضي و دادرس و کمبود کادر ادراي مواجعه هستيم، بيان داشت: در شهرستان سامان با توجه به حجم کار بالا و پرونده هاي زياد مشکل عمده کمبود نيروي انساني است .

وي با بيان اينکه در دادگستري شهرستان سامان يک دادستان، يک داديار و يک بازپرس و سه قاضي در شعبه حقوقي و شعبه جزايي و خود فعاليت داريم ، عنوان کرد: تعدادي از پرونده ها در شورا هاي حل اختلاف مورد رسيدگي قرار مي گرند و اغلب به صلح و سازش مي انجامد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار