۸کالای مغایربرچسب انرژی اجباری شناسایی شد

مدیرکل استاندارد همدان گفت: در بازرسی از 43 کالایی که درج برچسب انرژی بر روی آنها اجباری است، هشت مورد مغایرت گرید در بازرسی از این نوع کالاها مشاهده شد.
کد خبر: ۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 29 June 2015

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به بازرسی از 43 کالایی که درج برچسب انرژی بر روی آنها اجباری است، گفت: هشت مورد مغایرت گرید در بازرسی از این نوع کالاها مشاهده شد.

به گزارش فارس؛ فرهاد تیموری اظهار کرد: بر اساس ماده 13 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی تمام تولیدکنندگان تجهیزات انرژی‌بر، موظفند بر مبنای معیارها و مشخصات فنی ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد نسبت به تهیه و نصب برچسب انرژی و درج آن بر روی کالا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه توزیع و فروش تجهیزات انرژی‌بر فاقد برچسب انرژی ممنوع است، گفت: این اداره کل در راستای اجرای طرح نظارت بر بازار، به منظور کنترل صحت و سقم گرید انرژی اظهار شده بر روی برچسب انرژی با پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده‌ها، اقدام به بازرسی و خرید نمونه از بازار کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به بازرسی از 43 کالایی که درج برچسب انرژی بر روی آنها اجباری است، گفت: بر اساس نتایج آزمون‌های تعیین معیار مصرف انرژی تجهیزات، هشت مورد مغایرت درج گرید وجود داشت که مواردی به استان‌های محل تولید این کالاها گزارش شده است.

وی گفت: فهرست کالاهای مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد از نظر برچسب انرژی به انضمام آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده در سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس www.isiri.org موجود است.

تیموری در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم رعایت استاندارد، آن را ضامن پیشرفت و توسعه جامعه و تأمین سلامت مردم آن دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار