امحاء 785 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده در استان

از حدود دو تن انواع مواد مخدر کشف شده سه ماهه نخست امسال در استان قم، مقدار 785 کیلوگرم مواد مخدر که غیرقابل استحصال و بهره برداری در بخش های درمانی بود در حاشیه رودخانه قمرود امحاء شد.
کد خبر: ۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 29 June 2015
به گزارش تابناک قم، همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر طی مراسمی 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر که توسط پلیس در قم از سوداگران مرگ کشف شده است، امحا شد.

فريدون همتي سرپرست استانداري قم در این مراسم، طي سخناني از تلاش متوليان مبارزه با مواد مخدر قدرداني كرد.

وی با اشاره به عزم جدي دولت در مقابله با معضلات اجتماعي از جمله اعتياد به مواد مخدر، مقابله با سوداگران و قاچاقچيان را در اين راستا بسيار مهم برشمرد و افزود: بايد با اقدامات امنيتي مناسب، ريسك قاچاق مواد مخدر را بالا ببريم.

مشاور عالي وزير كشور جايگاه مذهبي استان قم را مورد توجه قرار داد و با بيان اينكه اين شهر بايد از نظر سلامت اجتماعي الگوي ساير استانهاي كشور باشد تصريح كرد: اين مساله با استراتژي و برنامه ريزي درست و تلاش بي وقفه براي رسيدن به آن حاصل خواهد شد.

همتي با اشاره به راهبرد وزير كشور در رابطه با اجتماعي كردن آثار مواد مخدر، تبيين معضلات فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي اعتياد به مواد مخدر براي جوانان و خانواده ها را بسيار مهم و تاثيرگذار برشمرد و تصريح كرد: رسانه هاي عمومي خصوصا صدا و سيما بايد در اين زمينه پيشگام باشند.

در ادامه این مراسم فرمانده انتظامی استان قم، با بیان اینکه سال گذشته پنج تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شد، این رقم را در سه ماهه نخست سال جاری حدود دو تن اعلام کرد و گفت: این کشفیات نسبت به زمان مشابه سال قبل 200 درصد افزایش داشته است.

کاظم مجتبایی افزود: در این مدت نسبت به شناسایی و انهدام 6 باند تهیه و توزیع مواد مخدر اقدام شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر در استان قم پنج تن بود در حالی که این میزان در سه ماه نخست امسال به دو تن رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان کشفیات ما دو برابر شده است.

ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم نیز درابتدای این مراسم اعلام کرد که امروز 785 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیرقابل استحصال و مواد صنعتی (شیشه) به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر امحاء می شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار