راه اندازی اولین سایت تخصصی محیط زیستی استان یزد

اولین سایت اطلاع رسانی خبری و تحلیلی در حوزه محیط زیست و حیات وحش استان یزد با نام «یزدزیست» به همت برخی از خبرنگاران و دوستداران محیط زیست راه اندازی شد.
کد خبر: ۵۴۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 08 January 2018

به گزارش تابناک یزد، آنچه درباره معرفی این سایت منتشر شده حاکی است یزدزیست، از اول دی ماه سال جاری با محوریت انعکاس رویدادهای حوزه محیط زیست و حیات وحش استان و همچنین رصد رخدادهای زیست محیطی استان با نیم نگاهی بر حوزه سلامت شهری می پردازد.
سایت یزد زیست از سرویس های متعدد خبری تشکیل شده است وباتوجه به جایگاه و اهمیت محیط زیست بر سلامت مردم و همچنین بحران ها و چالش هایی که استان با آن درگیر است وجود یک رسانه تخصصی در این زمینه ضروری می بود.
استان یزد یکی از نادرترین گونه های زیستی دنیا را در خود جای داده و علاوه بر مناطق حفاظت شده متعدد با حضور صنایع و معادن عظیم و پرتعداد با چالش هایی مواجه هست.
نگاه تحلیلی بر این رویدادها و همچنین انعکاس مستمر از رخدادها می تواند نقش بسزایی در توسعه حوزه حفاظت زیستی استان و حیات وحش بگذارد.
پارک ملی سیاهکوه اردکان، اثر طبیعی ملی سرو ابرکوه، پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس، پناهگاه حیات وحش بوروئیه خاتم، پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان، منطقه حفاظت شده کالمند بهادران مهریز، منطقه حفاظت شده کوه بافق، منطقه حفاظت شده سیاهکوه اردکان و منطقه حفاظت شده جنگل باغ شادی خاتم از مهمترین و موثرترین - مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان یزد است. گونه های متعدد جانوری، پرندگان، دوزیست و گیاهی در استان می روید که برخی از انها در دنیا نظیر ندارد.
سایت یزد زیست به نشانی اینترنتی www.yazdzist.com در دسترس است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار