مردم خراسان شمالی۲۷ میلیاردریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت:مردم این استان تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد ریال کمک برای بازسازی عتبات عالیات اعطا کرده اند.
کد خبر: ۵۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 02 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،سرهنگ محمد صفری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران،اظهار کرد:از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی و نیز ۳۰ گرم طلا از سوی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات اعطا شده است.

وی اضافه کرد:همچنین در سه ماهه نخست سال جاری ۳۶ نيروي كار ماهر نیز از اين استان به منظور كمك به بازسازي عتبات عاليات به عراق اعزام شده اند.

این مسئول با اشاره به اينكه ساخت ۵۰۰ متر از صحن حضرت زهرا (س) به عهده خراسان شمالي است،گفت:هزينه ساخت سهم استان در اين خصوص ۱۵ ميليارد ريال است كه سال گذشته ۵۰ درصد آن به عبارتي هفت ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال جمع آوري شد.

سرهنگ صفري اظهار داشت:از ابتداي تشكيل ستاد بازسازي عتبات عاليات در خراسان شمالي از سال ۸۵ تاكنون بيش از ۲۷ ميليارد و ۱۵۰ ميليون ريال كمك نقدي جمع آوري شده است.

وي همچنين افزود:تاكنون ۳۶۱ نيروي استاد كار از خراسان شمالي براي بازسازي عتبات عاليات به عراق اعزام شده اند.

رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان شمالي تصريح كرد:رسانه ها در اطلاع رساني و آگاهي بخشی به مردم براي حمع آوري كمك برای بازسازی عتبات عاليات نقش موثري دارند به همین دلیل نیز انتظار می رود فعالیت آنها در این بخش افزایش یابد.

سرهنگ صفری افزود:ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان از سال ۸۵ تشکیل شده و تاکنون در راستای وظایف تعیین شده،عملکرد مناسبی داشته است.

وی اظهار کرد:افزون بر کمک های نقدی، مردم استان از سال ۸۵ تاکنون با اهدای طلا،اعزام به عنوان استادکار و نیروی انسانی،خرید و ارسال مصالح ساختمانی،ساخت درب و تجهیزات اماکن مقدس و غیره در بازسازی عتبات عالیات نقش آفرینی کرده اند.

به گفته سرهنگ صفری در این زمینه از ابتدای فعالیت این ستاد در استان تاکنون دو کیلو و ۷۲۱ گرم طلا از سوی مردم استان خراسان شمالی برای بازسازی عتبات عالیات اهدا شده و همچنین ۳۶۱ نفر استادکار نیز برای مشارکت در امور بنایی و اجرایی احداث حرم ائمه اطهار(ع) به کشور عراق اعزام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار