مسئولین فارس ، از مشکلات واحدهای تولیدی باخبر هستند؟

استاندار فارس با تاکید بر اینکه از مشکلات واحدهای تولیدی در این استان اشراف دارد، تاکید کرد که نسبت به هیچ یک از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در فارس بی‌تفاوت نبوده و نیستیم .
کد خبر: ۵۶۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 21 February 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اسماعیل تبادار چهارشنبه 2 اسفند در شورای گفت‌وگوی استان فارس با بیان اینکه کسی نمی‌خواهد فضای کسب‌وکار و مجموعه‌های کارآفرینی با مخاطراتی مواجه شود، گفت: اگر دستگاه‌های متولی موظف به حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاران باشند، نیازی به تشکیل کارگروه نخواهد بود .

وی با تاکید بر کاه کارگروه‌های مربوط به رفع موانع واحدهای تولیدی و صنعتی استان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با دید مثبت تسهیلات کارآفرینان را تامین کنند .

استاندار فارس با بیان اینکه شورای گفت‌وگو فرصتی مناسب برای حل بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت فارس در زمینه بهبود فضای کسب و کار و بخش خصوصی در کشور ارتقا یابد .

وی با یادآوری مجدد این مطلب که بنده در جریان همه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان هستم، گفت: متاسفانه امروز در کشور گرفتار ابعاد مختلف سیستم بیمه‌ای، بانکی و...هستیم و سرمایه در گردش تعریف شده با سود بازگشت همخوانی ندارد .

استاندار فارس با اشاره به ثابت بودن برخی مؤلفه‌های رتبه‌ای بخش خصوصی استان در فصول مختلف سال توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی و اتاق بازرگانی ایران، خاطرنشان کرد: جامعه آماری تنها در یک سال می‌تواند گویای وضعیت موجود باشد و پس از آن باید شاخص‌های دیگری در این نمونه آماری به کار گرفت .

رئیس اتاق بازگانی شیراز نیز در این جلسه پس از ارائه گزارشی از وضعیت فعلی بخش خصوصی و شاخص‌هایی چون بهبود فضای کسب و کار، تسهیلات بانکی، بیمه‌ای، نقدینگی و...تصریح کرد: امروز فعال اقتصادی که در فارس ادعا کند که مشکلاتی دارد که مربوط به خود استان بوده و حل نشده، وجود ندارد و یا بسیار اندک است .

جمال رازقی، عنوان کرد: با اهتمام ویژه‌ای که دستگاه‌های دولتی در رفع برخی از موانع تولید و سرمایه‌گذاری داشته‌اند، امروز شاهد مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات سرمایه‌گذاران هستیم. در این راستا هفته گذشته مشکل ممنوع‌الخروجی 9 فعال اقصادی با همکاری ویژه دستگاه قضایی برداشته شد .

 اخذ عوارض غیرقانونی از تابلوهای کسب، پیشه و تجارت توسط شهرداری شیراز یکی از دسوتر کارهای این جلسه بود که طبق حکم دیوان عدالت اداری نباید وجهی دریافت شود .

معاون مالی و اداری شهرداری شیراز در این رابطه بیان کرد: شهرداری یک نهاد خدماتی است که سرویس‌های مختلفی را به شهر و شهروندان ارائه می‌کند.از این رو طبق قانون شوراها و شهرداری‌ها، تمام کسانی که دارای کسب و کار هستند، می‌توانند سردرب محل کسب خود به اندازه عرض محل و ارتفاع حداکثر یک و نیم‌متری تابلو به صورت رایگان نصب کنند .

محمدحسن اسدی گفت: در صورت تخلف از این میزان قانونی، به دلیل ایجاد ناموزونی در سیمای شهر براساس مصوبه شوراها مشمول جریمه، و بهای خدمات مازاد می‌شوند .

به دلیل اقناع کافی برای اجرای رای دیوان عدالت اداری، این دستور کار به پیشنهاد استاندار فارس مقرر شد طی نشستی با اتاق اصناف استان، شهرداری شیراز، معاونت اقتصادی و منابع انسانی استانداری فارس و دبیرخانه اتاق بازگانی شیراز به نتیجه‌ی مشخصی برسد و در جلسه آتی شورای گفت‌وگو ارائه شود

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار