معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

40 درصد تخت‌های بیمارستانی استان در دست بیماران غیربومی است

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد سرانه تخت بیمارستانی در استان را به ازای هر هزارنفر 3 تخت عنوان کرد.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 28 February 2018

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد سرانه تخت بیمارستانی در استان را به ازای هر هزارنفر 3 تخت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور در حدود 1.4 است در این زمینه در رده‌های برتر کشور قرار داریم و از حیث تخت بیمارستانی با کمبود مواجه نیستیم.

محمدرضا وفایی نسب افزود: البته این میزان تخت مربوط به هر دو بخش دولتی و خصوصی است و خوشبختانه بخش خصوصی در استان یزد از فعالیت بسیار خوبی در حوزه درمان برخوردار است.

وفایی نسب در ادامه بابیان اینکه در استان یزد ضریب پوشش مراکز بهداشتی و درمانی 100 درصداست ابراز داشت: در تمام نقاط استان حتی روستاهای دورافتاده نیز مراکز بهداشتی یا خانه بهداشت وجود دارد و حتی در روستاهای کم‌جمعیت هم ارائه خدمت به‌صورت ده گردی انجام می‌شود.

وی از رتبه برتر یزد درزمینهٔ تعداد پزشک متخصص نسبت به جمعیت خبر داد و گفت: این رتبه برای چندمین سال پیاپی تکرار می‌شود.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد کمبود تخت در بیمارستان‌ها را تنها درزمینهٔ تخت‌های سی‌سی‌یو و آی سی یو عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش‌ها نیز در برخی مواقع با کمبود تخت مواجهیم و در اکثر اوقات در این خصوص مشکلی نداریم

وفایی نسب سهم بیماران خارج از استان از تخت‌های بیمارستانی را 40 درصد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیماران مراجعه‌کننده از خارج از استان اورژانسی نیستند که نیاز به استفاده از تخت‌های سی‌سی‌یو و آی سی یو داشته باشند بنابراین مسئله کمبود تخت در این بخش‌ها ارتباطی به پذیرش بیماران غیربومی ندارد و تخت‌های این دو بخش توسط مردم استان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته درزمینهٔ سرانه تخت‌های بیمارستانی در بخش‌های ای سی یو و سی‌سی‌یو از سال 85 تاکنون شاهد رشد 8 برابری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار