در 11 ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفت

رشد 23 درصدی مشارکت‌های مردمی در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری از رشد 23 درصدی مشارکت‌های مردمی در 11 ماهه نخست ابتدایی امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 04 March 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی ملکپور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت 18 اداره کمیته امداد در شهرستان‌های 9‌ گانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در استان 35 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد، یک خوابگاه دانش‌آموزی پسرانه و پنج کانون کمیته امداد وجود دارد.
وی با بیان اینکه حدود 6 درصد جمعیت و 11 درصد خانواده‌های چهارمحال و بختیاری تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد 55 درصد زنان سرپرست خانوار هستند که در 11ماه ابتدایی امسال 55 نفر از این زنان با ازدواج مجدد خودکفا شدند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحت پوشش بودن دو هزار و 198 یتیم در این نهاد، اضافه کرد: در 11 ماهه نخست امسال دو هزار و 122 خانوار نیز در قالب طرح محسنین در استان شناسایی شدند.
ملکپور از وجود 13 هزار و 864 حامی فعال در چهارمحال و بختیاری خبر و ادامه داد: نسبت حامیان داخل به خارج از استان 40 به 60 است؛ یکی از 20 مؤسسه خیریه بزرگ خارج از استان، بوتراب است که یک هزار و 200 یتیم را در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه 2 هزار خانوار فاقد مسکن در استان شناسایی شده است، گفت: در سال گذشته 330 مسکن و در 11 ماه امسال نیز 365 مسکن احداث و خریداری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی از ابتدای امسال 23 درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت سه میلیارد و 600 میلیون تومان صدقه، پنج میلیارد و 100 میلیون زکات و 6 میلیارد و 300 میلیون تومان از مراکز نیکوکاری در استان جمع‌آوری شده است.
ملکپور با اشاره به اینکه در 11 ماهه ابتدایی سال جاری دو هزار و 200 طرح اشتغال‌زایی در استان تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند، ادامه داد: از این تعداد 535 مورد از اعتبارات امدادی و یک هزار و 485 مورد از اعتبارات بانکی، تسهیلات دریافت کردند.
وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری سال گذشته دو میلیارد و 900 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: جشن نیکوکاری امسال  از چهارشنبه 16 اسفندماه جاری به مدت سه روز  برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال جشن نیکوکاری در 381 مرکز و دفتر نیکوکاری و 27 پایگاه برگزاری نمازجمعه برگزار می‌شود.
ملکپور افزود: پیش‌بینی دریافت کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال سه میلیارد و 500 میلیون تومان است که تاکنون 70 درصد این مبلغ جذب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار