توسعه تولیدات گلخانه‌ای مستلزم افزایش بهره‌وری از منابع آبی است

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، با اشاره به این‌که درحال حاضر یک هزارو 420 هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان یزد است، گفت: حرکت در راستای توسعه تولیدات گلخانه‌ای بهترین‌راه برای افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود است.
کد خبر: ۵۷۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹ 14 March 2018

«علی‌جهازی» با اشاره کاهش شدید بارندگی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: افت سطح آب‌های زیرزمینی، یزد را استانی بحرانی در زمینه منابع آبی تبدیل کرده که در مقابل آن دارای اراضی مستعد، کشاورزان خبره و پرتلاشی است .

وی بهترین راه جهت تعدیل اثرات خشکسالی و افزایش بهره‌وری از منابع آبی موجود را استفاده از روش‌های نوین کشاورزی در قالب کشت‌های گلخانه ای و حرکت در راستای توسعه تولیدات گلخانه ای دانست و افزود: در حال حاضر وضعیت سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان بالغ بر یک هزارو 420 هکتار با تولیدی قریب 426 هزار تن محصول در سال است .

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد، با بیان این‌که حداقل درآمد این سطح زیر کشت استان 426 میلیارد تومان است، گفت: از این میزان تولید سالیانه بیش از 264 هزار تن محصول به استان های دیگر کشور و 140 هزار تن محصول به بازارهای هدف خارج از استان صادر می‌شود .

وی با اشاره به این‌که صادرات محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه ای که فسادپذیری سریع دارند باید تحت شرایطی خاص تولید، بسته بندی و به بازارهای هدف عرضه گردد، اظهار کرد: بنابراین برای کسب بازارهای جهانی برای هر محصول تولیدی باید بر اساس یک طرح و برنامه جامع و ویژه اقدام نمود .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: میزان موفقیت در صادرات و کسب بازارهای خارج از کشور بستگی به رعایت مواردی خاص من جمله تولید، برداشت، حمل و نقل، سورت و بسته بندی محصول طبق اصول استانداردهای پذیرفته شده جهانی دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار