مدیر موسسه رعد فاطمیه(س) خبر داد:

ارائه خدمات آموزشی و درمانی رایگان به معلولین

مدیر موسسه رعد فاطمیه (س) گفت: با حمایت خیرین استان قم،این مرکز باهدف آموزش و توانبخشی معلولین جسمی حرکتی به صورت رایگان به ارائه خدمات در سه بخش آموزشی،درمانی و اشتغال زایی معلولین می پردازد.
کد خبر: ۵۸۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 09 April 2018

 

به گزارش تابناک قم،سید محمود دیباجی در رابطه با این موسسه عنوان کرد: این مرکز باهدف آموزش و توانبخشی معلولین جسمی حرکتی به صورت رایگان به ارائه خدمات در سه بخش آموزشی،درمانی و اشتغال زایی می پردازد؛ در این موسسه آموزش معلولین به دو شکل تئوری و عملی انجام می‌شود که برگزاری کلاسهای قرآن، کامپیوتر،زبان، حسابداری دوره های تئوری و کارگاه های خیاطی، گوهرتراشی ،چرم دوزی،عروسک سازی،قلاب بافی،طراحی،نقاشی و تئاتر، دوره های عملی بخش آموزش موسسه رعد را در برمی گیرد.

وی همچنین دررابطه با قسمت های درمانی این موسسه اظهارداشت: در زمینه درمان، بخشی تحت عنوان مرکز فیزیوتراپی برای معلولین در نظرگرفته شده است که درسال 97 در سطح گسترده تر و باحضور پزشکان مجرب به صورت جدی تربه ارائه خدمات درمانی معلولین می‌پردازد.

مدیر موسسه توانبخشی رعد فاطمیه (س) با تاکید برتوانمندی واستعداد توان یابان خاطر نشان کرد: آموزش های این مرکز متناسب با استعداد وعلاقه مندی های معلولین انجام می‌شود و مسئولین آموزشی موسسه، سعی کرده اند تا از بهترین اساتید در زمینه آموزش استفاده کرده و معلولین بعد از گذراندن دوره های آموزشی دراین مرکز، وارد بازار کار شوند.

 وی همچنین ازتفاهم نامه ی این مرکز با مخابرات استان قم خبر داد و گفت: طبق قراردادی که بین این موسسه و مرکز مخابرات انجام گرفت، هم اکنون 14 نفرازتوان یابان دراین مرکز در زمینه ی نظرسنجی ، اطلاع رسانی و پیگیری مشتریان مخابرات مشغول به کار هستند.

دیباجی همچنین اظهارداشت: کلیه منابع مالی این مرکز از طریق خیرین تامین می گردد و علی رغم اینکه این موسسه باهدف آموزش و توانبخشی معلولین به فعالیت می پردازد اما با همکاری قسمت مددکاری این مرکز، درصورت مشاهده نیاز مالی معلولین و خانواده های آنان در حد امکانات و توان موسسه، از حمایت مالی این عزیزان نیزدریغ نخواهد کرد.

مدیر موسسه رعد فاطمیه با اشاره به بخش های مختلف این مرکز گفت: یکی از دغدغه های مهم مسئولین و خیرین موسسه، اشتغال زایی این افراد در جامعه می باشد وبه همین منظور در بخش های مختلف موسسه رعد از جمله کارگاه چرم به کمک معلولین توانسته ایم به تولید محصولات چرمی ازقبیل کیف و دیگر محصولات پرداخته و به بازار عرضه کنیم که این امر با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در پذیرش و ارائه خدمات آموزشی، درمانی و اشتغال زایی به معلولین جسمی حرکتی هیچ محدودیتی نداریم و کلیه توان یابان که علاقه مند به شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی و استفاده از این خدمات هستند می توانند با مراجعه به موسسه وپس از استعدادیابی که توسط مددکاران انجام می شود متناسب با استعداد و علاقه ی خود به آموزش و فعالیت بپردازند.

دیباجی خاطر نشان کرد: زمین این موسسه توسط مرحوم حاج غلامحسین امجدی جهت احداث مجتمع آموزشی وتوانبخشی معلولین وقف شد که از سال 89 عملیات ساختمانی این موسسه آغاز گردید ودرسال 93 به بهره برداری رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار