ارائه آموزش شغلی به بیش از360 نفر از مددجویان ملکشاهی

مدیر کمیته امداد شهرستان ملکشاهی از ارائه آموزش های شغلی برای بیش از ۳۶۰ نفر از مددجویان جویای کار این نهاد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 22 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد کمری بیان کرد: سال گذشته درمجموع بیشتر از ۳۶۰ نفر از مددجویان و کارجویان این شهرستان دوره‌های گوناگون حرفه‌آموزی را متناسب باعلاقه مندی های شغلی خود فراگرفتند.

وی به موارد آموزشی و نوع مشاغل آموزش داده‌ شده اشاره کرد و گفت: بیشترین نوع آموزشی که مددجویان شهرستان ملکشاهی از آن استقبال کرده‌اند در زمینه کشاورزی بوده که سال گذشته حدود ۲۷۰ نفر در این زمینه آموزش‌دیده و ۱۷ میلیون تومان هم در این زمینه هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ملکشاهی حرفه نمدبافی و تولیدات دستی را از دیگر موارد موردعلاقه مددجویان این شهرستان درزمینهٔ آموزش عنوان کرد و گفت: سال گذشته در یک دوره آموزشی تعداد ۳۰ نفر از مددجویان زن روستاهای تابعه این شهرستان در دوره آموزش نمدبافی حضورداشته و شرکت‌کنندگان با نحوه تولید نمد سنتی آشنا شدند.

وی افزود: این دوره آموزشی به مدت ۴۵ روز برگزار و مبلغ ۱۴ میلیون تومان نیز جهت برگزاری این دوره هزینه شد.

کمری افزود: نمدبافی ازجمله مشاغل و حرفه‌های سنتی در این شهرستان بوده و با توجه به رونق دام‌پروری در شهرستان ملکشاهی افراد زیادی در این زمینه مشغول فعالیت هستند و تولیدات دستی نمد نیز به‌عنوان یکی از صنایع‌دستی در این استان و مناطق هم‌جوار طرفداران زیادی دارد.

وی گفت: علاوه بر دوره‌های آموزشی مذکور، درزمینهٔ پوشاک، خیاطی و نازک دوزی نیز چند دوره آموزشی برگزار شد و تعداد ۴۰ نفر نیز در این زمینه آموزش دیدند که بیش از ۴۰ میلیون تومان نیز در این زمینه هزینه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار