دپوی 40 درصد از برنج‌های سال گذشته در انبارهای مازندران

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران با بیان اینکه مسئولان در حوزه حمایت از برنج، کج‌دار مریض رفتار می‌کنند؛ در واقع شعارهایشان خوب است، اما عمل نمی‌کنند؛ گفت: با وجود آغاز فصل نشای سال‌جاری، هنور بیش از 40 درصد از برنج‌ها و شالی‌های سال گذشته در انبارهای مازندران وجود دارد.
کد خبر: ۶۰۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 04 May 2018

به گزارش تابناک : سیدتقی جعفریان اظهار کرد: مسئولان در حوزه حمایت از برنج، کج‌دار مریض رفتار می‌کنند؛ در واقع شعارهایشان خوب است، اما عمل نمی‌کنند.

وی افزود: شالیکوبی‌های مازندران در حال ورشکستگی و نابودی‌اند، بازار در حال رکود است و با وجود دپوی برنج سال گذشته در شالیکوبی‌ها، ضرر و زیان شالیکوبی‌ها، نیاز به گفتن ندارد.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران خاطرنشان کرد: نوسانات قیمت ارز و بالا و پایین بازار، جز افزایش رقم شیرودی، اثری نداشت و بقیه ارقام، دستخوش افزایش قیمت نشد.

جعفریان با اشاره به جلسه اخیر با اسلامی استاندار مازندران، گفت: هر چند در این گونه جلسات، شعارها، حرف‌ها و وعده‌ها و پیشنهادات خوبی مطرح می‌شود، اما در اجرا و میدان عمل، اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود آغاز فصل نشای سال‌جاری، هنور بیش از 40 درصد از برنج‌ها و شالی‌های سال گذشته در انبارهای مازندران وجود دارد.

رئیس اتحادیه شالیکوبی‌داران مازندران تأکید کرد: متأسفانه با وجود مشکلات فراوان، رکود بازار، قاچاق، زیان شالیکوبی‌ها، دپوی برنج در انبارها و موضوعاتی از این دست، شاهد واردات بی‌رویه برنج طی سالیان اخیر بوده‌ایم و حتی واردات برنج قهوه‌ای و تبدیل آن به برنج سفید هم در حال انجام است و با این وضع، مشخص نیست سرانجام کار شالیکاران و شالیکوبی‌دارن به کجا ختم می‌شود.

گفتنی است، استان مازندران دارای 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری و نزدیک به 2 هزار شالیکوبی فعال است و بی‌توجهی به این قشر، صدمات و خسارات اقتصادی فراوانی را به جمعیت غالب استان وارد می‌کند.

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار