فقر حرکتی‌ در کشور آزار دهنده است

کد خبر: ۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷ 19 February 2015
رئیس دانشگاه پیام نور البرز گفت: امروز در کشور با وجود توصیه‌های رهبری و همچنین ریاست جمهوری توجه چندانی به بحث ورزش همگانی نمی‌شود که البته این مهم با توجه به رویکرد وزارت ورزش و جوانان به مرور زمان در حال اصلاح و بازنگری است.
دکتر محمدعلی قره، اظهار کرد: البته باید بپذیریم که مردم نیز بایستی با دور کردن تنبلی از خود اشتیاق بیشتری به امر ورزش نشان دهند.
رییس دانشگاه پیام نور استان البرز خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف کارمندان به هنگام رفتن به محل کار خودرو خود را کمی دورتر پارک می‌کنند تا مقداری پیاده روی کنند اما مردم کشور ما تلاش می‌کنند در دو سانتی‌متری محل کار وسیله نقلیه خود را متوقف کنند تا کمترین مسیر را طی کنند.
قره ادامه داد: عدم ورزش و فقر حرکتی بیشتر مردم ایران سبب شده، برخی‌ها برای دیدن برنامه‌های مختلف ورزشی ساعت‌ها روبروی تلویزیون بنشینند اما خودشان ورزش نکنند!
رییس سابق  تربیت بدنی استان خراسان رضوی گفت: ریاست محترم جمهوری اخیرا در صحبت‌های خود اعلام کرده‌اند سالانه در حدود هشت میلیون نفر در بیمارستان‌ها و تخت‌های مراکز درمان یبستری می‌شوند که این عدد بسیار نگران کننده است، شاید یکی از دلایل بالا بودن این آمار کم تحرکی و استفاده از غذاهای ناسالم باشد.
 وی افزود: در پژوهشی که انجام داده‌ام ، 92.5 درصد ایرانی‌ها تحت پوشش ورزش همگانی هستند و بقیه به هیچ عنوان ورزش نمی‌کنند، اما این آمار در کشوری مانند سوئد عدد 51 درصد را نشان می‌دهد، سوئدی‌ها هفته‌ای سه جلسه و بیشتر ورزش می‌کنند.
 موسس تربیت بدنی آستان قدس رضوی گفت:  البته در این میان سیاست‌های مدیران ورزشی و دستگاه‌ها در کاهش علاقه مردم به ورزش بی‌تاثیر نیست، در حالی که بیشتر هزینه کشور بایستی در بعد همگانی سرمایه‌گذاری شود این مهم در ورزش قهرمانی خرج می‌شود.
به گزارش ایسنا قره ادامه داد: بایستی به سمتی برویم که حق ورزش و سرانه ورزشی شهروندان ادا شود ولی متاسفانه در کشورمان به دلیل پایین بودن سرانه ورزشی حق خانم‌ها را به آقایان می‌دهند، و حق آقایان را به جوانترها و این چرخه معیوب بایستی با ساز و کاری جدید ترمیم و اصلاح شود.
وی تاکید کرد: اعتقاد دارم عدم توجه به ورزش همگانی چند دلیل بیشتر ندارد، اول آن که در ورزش ایران یک نفر به دلیل خدمت به رشد و توسعه ورزش همگانی مورد تشویق قرار نگرفته است، ورزش همگانی سفر خارجی ندارد، در آن پول نیست و کسی به وسیله آن مشهور نمی‌شود .
قره یادآور شد: تا زمانی که ورزش کشور از دو قطب برد و باخت خارج نشود و به اصل ورزش و لزوم آن در زندگی زیستی آحاد جامعه توجه نشود، معضل کم تحرکی در ایران وجود خواهد داشت، البته اعتقاد دارم بعد از حضور دکتر گودرزی بر راس ورزش کشور اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و این امیدواری وجود دارد که با گذشت زمان ورزش همگانی و توجه به آن رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد.
رییس کارگروه ورزش همگانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: به غیر از عدم بسط و گسترش ورزش همگانی در کشور، امروز تبعیض میان ورزش آقایان و بانوان نیز آزاردهنده است که این موضوع نیز با برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در آینده‌ای نزدیک رفع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار