شهر قم از نظر دارابودن مراکز تفریحی و اجتماعی دچار ضعف است

رئیس شورای شهر قم گفت: شهر قم از نظر زیرساخت‌های اجتماعی و تفریحی دارای ضعف و کاستی است.
کد خبر: ۶۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 26 June 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی اظهار داشت: توزیع عادلانه سرانه‌های اجتماعی در مناطق مختلف شهر قم هدف و اولویت مهم شورای شهر است.

وی با تأکید بر برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در شهر قم افزود: یکی از آسیب‌های جدی موجود در شهر قم موضوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر بوده که خانواده‌های زیادی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

رئیس شورای شهر قم اثر سوء اعتیاد در از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: از عوامل مهم طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها در شهر قم اعتیاد و مصرف مواد مخدر بوده که باید برای کاهش آسیب‌ها در این بخش اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خانواده در تربیت نسل سالم عنوان کرد: جایگاه خانواده‌ها در تربیت فرزندان بسیار مهم است، اما انسجام و ارتباطات سابق در خانواده‌ها تضعیف‌شده و نسبت به گذشته کم‌رنگ‌تر شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت گسترش زیرساخت‌های اجتماعی برای گسترش فضاهای شادی و نشاط عمومی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری با آماده‌سازی محیط‌هایی با نشاط شهری با حفظ خطوط قرمز می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی نقش داشته باشد.

رئیس شورای شهر قم با انتقاد از کمبود محسوس سرانه‌های تفریحی و اجتماعی در شهر قم تأکید کرد: شهر قم از نظر زیرساخت‌های اجتماعی و تفریحی دارای ضعف و کاستی است، شورا می‌تواند با سیاست گذری‌های درست در افزایش زیرساخت تفریحی شهر تأثیرگذار باشد.

جلالی عنوان کرد: مسئله صرفه‌جویی در برق و آب ضرورت غیرقابل‌انکار در وضعیت کنونی است، متأسفانه توصیه‌های شرکت‌های خدمات رسان در مسئله آب و برق تهدیدکننده است و راهکار مناسبی نیست، فرهنگ‌سازی و توجه به اصول اساسی اسلامی بهترین راهکار موجود برای بهبود استفاده از آب و برق است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب بیان کرد: اصل صرفه‌جویی یک باور و اعتقاد دینی بوده که باید در هر شرایطی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار