12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان امسال در استان فارس12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 05 July 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: علمی همتی بعدازظهر امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان فارس اظهار داشت: سال گذشته باوجود تنگنا‌های پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان 220 طرح در حوزه صنعت با اشتغال‌زایی 45 هزار نفر در حوزه معدن، تجارت، اصناف و فرش به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 300 میلیون دلار صادرات غیرنفتی و صنعتی از استان فارس به خارج از کشور صادرشده است، افزود: میزان صادرات سال گذشته استان فارس نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 25 درصد رشد داشته است.

همتی بیان داشت: ارتباط منطقی در سطح منطقه‌ای، بین‌المللی و جهانی، ارائه تسهیلات بانکی به‌موقع در حوزه اشتغال، کسب‌وکار و نیز تولید مهم‌ترین رویکرد سازمان صنعت و معدن فارس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان سال جاری 12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی و اقتصادی در حوزه صنعت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنگنا‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت و تجهیز ماشین‌آلات نوین به وجود آورده است، افزود: با تشکیل کمیسیون نظارت توسط 13 دستگاه ازجمله شورای استان نظارت بر تنظیم بازار، ساماندهی تولیدات صنعتی و توجه به زیرساخت‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: برای برون‌رفت از معضل بروکراسی بدون مجوز هیچ معدنی نمی‌تواند فعالیت کنند و در این راستا در صورت تقاضا از سوی تولیدکنندگان یک‌روزه مجوز فعالیت‌های صنعتی صادر می‌شود.

همتی ابراز داشت: برای مقابله با خشکسالی و هدر رفت آب به صنایعی که جزء منابع آب‌بر هستند مجوز فعالیت داده‌ نمی‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار