بازگشایی کلیسای گورگیز در روستای ریحان آباد ارومیه

کلیسای روستای ریحان آباد ارومیه با عنوان 'گورگیز' که یکی از کلیساهای قدیمی این شهر به شمار می رود پس از مرمت با یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه بازگشایی شد.
کد خبر: ۶۲۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 07 July 2018

     به گزارش تابناک آذربایجان غربی کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه روز شنبه در آیین افتتاح این کلیسا گفت: برای بازسازی این کلیسا یکهزار و 100 میلیون ریال از سوی خیران و 300 میلیون ریال نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هزینه شده است. 
داریاووش عزیزیان با تاکید بر اینکه بازسازی کلیساهای قدیمی منطقه در دستور کار قرار دارد، از همکاری شهرداری ارومیه در بازسازی اماکن تاریخی و کمک به ارتقا سطح گردشگری منطقه قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه سازه های برخی از کلیساهای منطقه قدمتی دیرینه دارد، اضافه کرد: ارومیه شهری تاریخی و رنگین کمانی از ادیان و اقوام است و اماکن تاریخی این شهر به خوبی محافظت می شود. 
وی کلیسا را نماد یک زندگی روحانی دانست و افزود: همچنان برای حفظ قداست کلیساها در آذربایجان غربی تلاش می شود.
وی با بیان اینکه ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم، گفت: اینکه در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از اقلیت ها حضور دارند، نشان از عظمت نظام جمهوری اسلامی است.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه از آزادی و امنیت موجود در کشور برای برگزاری آیین های مذهبی و دینی قدردانی کرد و افزود: از تمام کسانی که در سایه نظام جمهوری اسلامی این امنیت را به ارمغان آوردند، تشکر می کنیم.
کلیسای گورگیز در روستای ریحان آباد در بخش مرکزی شهرستان ارومیه واقع شده و قدمت آن بنا به نظر کارشناسان 300 سال برآورده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار