در شیراز در حق مردم احجاف می‌شود و با دریافت وجوه بالا مردم را نابود می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:در این شهر در حق مردم احجاف می‌شود و با دریافت وجوه بالا مردم را نابود می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 31 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا:سیدعبدالرزاق موسوی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۹ مرداد در جلسه فوق‌العاده شورای آموزش ‌و پرورش شهرستان شیراز با تأکید بر اینکه مبانی تصمیم‌گیری‌های ما در این شورا باید رویکرد عدالت محور آموزشی داشته باشد، افزود:‌ اصل تبعیض در قانون اساسی و مبانی دینی ما مطرود است و جایگاهی ندارد.
وی با همچنین با تأکید بر توجه به ظرفیت‌های متفاوت مناطق و مدارس مختلف شهر، افزود:‌ شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان شیراز باید یک سقف مشخصی را برای هر ثبت‌نام در هر کدام از مناطق و مقاطع تحصیلی تعیین کند.
موسوی با انتقاد از روند ثبت‌نام در بعضی مدارس نواحی چهارگانه آموزش‌وپرورش شیراز، گفت: ‌در این شهر در حق مردم احجاف می‌شود و با دریافت وجوه بالا مردم را نابود می‌کنند.
نماینده شورای شهر شیراز در شورای آموزش ‌و پرورش این کلانشهر گفت: با مشخص شدن سقف اعلامی، باید بخشی از تأمین سرانه تحصیلی هر دانش‌آموز را هم متوجه دولت کرد؛ چرا که در این شرایط اقتصادی نمی‌توان مانند گذشته هزینه‌های مدارس را تنها با مشارکت‌های مردمی تامین کرد.
موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از فرماندار شیراز خواست تا به‌طور تصادفی از یک‌صد مدرسه در این کلانشهر استعلام کند و موجودی حساب آن‌ها را بگیرد و گفت: موجودی حساب بعضی از مدارس در شیراز اعداد درشتی است.
عضو شورای شهر شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا ارزیابی‌های آموزشی از مدارس انجام می‌شود؟ گفت: استان فارس را با استان‌های همجوار مانند یزد و کرمان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که جایگاه آن‌ها در کنکور سراسری با استان فارس چه میزان متفاوت است.
موسوی با بیان اینکه چرا با وجود هزینه‌هایی که گرفته می‌شود اما باز هم جایگاه آموزشی در فارس تغییر نمی‌کند؟ تأکید کرد: خروجی این جلسه باید به تعریف برنامه‌ای منسجم و دستورالعملی لازم‌الاجرا باشد.
وی با تصریح بر اینکه مردم برای مشارکت مشکلی ندارند اما از پول زوری که از آنها گرفته می‌شود گله‌مند هستند، گفت: چقدر با مردم تعامل کرده‌ایم؟ در حالی‌که هم در مدارس، ادارت و هم وزارت آموزش‌ و ‌پرورش راه ‌حل خروج از این چالش وجود دارد.
نماینده شورای شهر شیراز در شورای آموزش ‌و پرورش این کلان‌شهر همچنین پیشنهاد کرد که مصوبه‌ای برای دریافت تعیین میزان مشارکت‌های مردمی با محوریت عدالت آموزشی تصویب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار