مبارزه جدی وهمه ‌جانبه با آسیب های اجتماعی عزم ملی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بابیان این که راه حل مبارزه جدی وهمه ‌جانبه با آسیب های اجتماعی عزم ملی است، گفت: رفع معضلات آسیب های اجتماعی در ابتدا نیازمند ارتقا سطح آگاهی مردم، حل مشکل اشتغال و در نهایت عزم همه سمن های مردم نهاد و دستگاههای اجرایی است.
کد خبر: ۶۴۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 19 August 2018

تابناک فارس به نقل از راه دانا:اصغر مسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه رفع آسیب های اجتماعی توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مواد و نکات خوبی را تحت عنوان آسیب های اجتماعی آورده است که اگر این موارد به درستی عمل شود بسیاری از آسیب های اجتماعی حل می شود.

وی افزود: طبق ماده 80دولت مکلف است طبق قوانین مربوطه و مصوبات شورای اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی مشتمل بر محورهایی اقدام کند به‌گونه‌ای که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به بیست و پنج درصد میزان کنونی کاهش یابد.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی بابیان این که راه حل مبارزه جدی وهمه ‌جانبه با آسیب های اجتماعی عزم ملی است، گفت: رفع معضلات آسیب های اجتماعی در ابتدا نیازمند ارتقا سطح آگاهی مردم، حل مشکل اشتغال و در نهایت عزم همه سمن های مردم نهاد و دستگاههای اجرایی است.

مسعودی ادامه داد: برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بایستی از ظرفیت جامعه دانشگاهی و افراد صاحب نظر بیش از گذشته بهره برداری کنیم.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس موادمخدر را یکی از مشکلات جامعه بشری عنوان کرد وگفت: اعتیاد امروزه نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورها وجود دارد و بیکاری وعدم اشتغال ازعمده دلایل آن بشمار می آید.

 

وی افزود: معتادان باید از طریق آموزش و بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد به زندگی بازگردند، همچنین با برنامه ریزی های منسجم و کارشناسی زمینه ایجاد اشتغال این افراد را فراهم کنیم.

 

مسعودی ادامه داد: همچنین با آموزش‌های فرهنگی مناسب باید در راستای عدم بازگشت معتادان بهبودیافته به سمت مواد مخدر کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار