در شورای اشتغال خوزستان عنوان شد

مسئولان به‌واسطه عملکردشان فاصله بین خود و مردم را کم کند

شریعتی با تأکید بر اتحاد و انسجام در شرایط فعلی، بیان کرد: به‌طور حتم اگر مردم و دولت در کنار هم باشند به‌آسانی می‌توان این مسیر را نیز با موفقیت طی کرد.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 26 August 2018

غلام‌رضا شریعتی شنبه شب در جلسه شورای اشتغال استان ضمن تبریک عید قربان و تقارن آن با هفته دولت، اظهار کرد: رفتارها، عملکردها و رفتارهای سازمانی باید بر اساس نظام ارزیابی و پایش، بررسی شوند.

به گزار"تابناک" وی با تأکید بر اینکه کارشناسان و کارمندان میزان عملکردشان را اساس ارتقاء سازمانی قرار دهند، گفت: کارمندان سازمان‌ها به دنبال مسائلی که در عملکرد سازمان و شاخص‌های کشوری تأثیری ندارند، نباشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اکنون کشور در شرایط سختی قرارگرفته و اراده‌ای که دشمنان در مورد کشور ما کرده‌اند، بدون تفکر و توجه به تبعات مسئله است.

شریعتی با تأکید بر اتحاد و انسجام در شرایط فعلی، بیان کرد: به‌طور حتم اگر مردم و دولت در کنار هم باشند به‌آسانی می‌توان این مسیر را نیز با موفقیت طی کرد.

وی افزود: مردم نباید بین خود و دولت و سازمان‌ها احساس جدایی کنند و مسئولان به‌واسطه عملکرد خود این فاصله‌ها را کم کنند.

سید نور محمد پور مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بابیان اینکه کل اعتبارات پرداخت‌شده اشتغال 104 میلیارد تومان از 170 میلیارد تومان است، اظهار کرد: با توجه به طرح‌های مصوب در بانک‌ها و قراردادهای منعقدشده تا پایان شهریورماه امسال 50 درصد کل اعتبارات در قسط اول جذب می‌شود.

وی افزود: قسط دوم ما در نیمه دوم سال به ما پرداخت می‌شود، و پس‌از آن طرح‌هایی که موفق نشدند تسهیلات بگیرند از اعتبارات جدید به آن‌ها تسهیلات داده می‌شود.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی در مناطق عشایری 4 درصد و در مناطق روستایی 6 درصد است که برای تولید و اشتغال‌زایی بسیار مناسب است.

محمد پور با اشاره به عملکرد ضعیف برخی شهرهای استان در جذب اعتبارات اشتغال‌زایی، بیان کرد: بیشترین مشکلات این شهرها در حوزه بانک‌ها بود که اغلب متقاضیان وثیقه‌ای برای ارائه به بانک و دریافت تسهیلات نداشتند.

سید علی بحرینی مقدم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان نیز با بیان اینکه پروسه مجوز آب، برق، گاز زمان‌بر است و هزینه انشعاب‌های آن‌ها سنگین است، اظهار کرد: برخی طرح‌ها هم نیازمند شبکه‌های برق و آب هستند که این عامل هزینه‌های سنگین طرح را از حالت اقتصادی خود خارج می‌کند.

وی افزود: برخی بانک‌ها برای متقاضیانی که طرح‌های آن‌ها خارج از شهر است، درخواست اعطای مجوز کردند و مقرر شد که با هماهنگی با نظام‌مهندسی این مسئله حل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در حوزه پرداخت اندک تسهیلات، گفت: برخی بانک‌ها چهار ضامن درخواست می‌کنند که انتظار می‌رود به این مسئله رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار