معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در تبریز:

ما 51 هزار نفر معلم و حدود 16 هزار کلاس درس در سطح کشور کمبود داریم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف تدوین آن تصریح کرد: همه تلاشها برای اینست که بچه ها درست تربیت شوند و چشم انداز آن در سند ترسیم شده است.
کد خبر: ۶۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 23 July 2015


به گزارش خبرنگار ما ،علی زرافشان ضمن ابراز خرسندی از موفقیت های کشورمان در عرصه های بین المللی، گفت: امروز جهان به دید دیگری به ما می نگرد و این حاصل رشادتهای و دلاوریهای فرزندان ایران عزیز در عرصه های مختلف است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و اهداف تدوین آن تصریح کرد: همه تلاشها برای اینست که بچه ها درست تربیت شوند و چشم انداز آن در سند ترسیم شده است.

زرافشان با بیان اینکه زمینه رشد و بروز استعدادها در سند تحول فراهم و پیش بینی شده است خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف سند، ضرورت دارد که تغییر نگاه به طور اخص در مدرسه، خانه و جامعه اتفاق بیفتد و به تعبیر مقام معظم رهبری تبدیل به گفتمان در آموزش و پرورش شود در اینصورت است که قدمی به جلو برداشته ایم.

وی افزود: امروز گامهای ارزشمندی در حوزه توسعه آموزشهای فنی حرفه ای برداشته شده است و ما شاهد رشد قابل توجه دانش آموزان در حوزه فنی و حرفه ای و اشتغال هستیم.

معاون آموزش متوسطه پروژه مهر امسال را متفاوت از سالهای گذشته دانست و اضافه کرد: امسال به جهت استقرار پایه سوم دوره اول متوسطه و حذف پایه اول دوره دوم متوسطه شاهد تحولات مهمی خواهیم بود.

زرافشان ادامه داد: با استقرار و حذف این پایه ها ما حدود 16 هزار کلاس درس در سطح کشور کمبود داریم و به طبع آن نیازمند اتخاذ تدابیری مهم در ساماندهی نیرو هستیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش در حوزه آموزش متوسطه با اعلام اینکه امسال 38 هزار معلم بازنشسته شده است ما با کمبود 51 هزار نفری معلمان روبرو هستیم گفت: اولین دوره فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان از مهر 95 جذب بدنه آموزش و پرورش خواهند شد .

زرافشان در پایان همچنین از ثبت نام 10910678 نفر دانش آموز تا به امروز در مدارس سراسر کشور خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تا مهر این رقم به 13 میلیون دانش آموز برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار