جوابیه انتقال خون استان به خبر تابناک کهگیلویه و بویراحمد

ابتدایی ترین جزئیات نگهداری سالم خون در بیمارستان دهدشت رعایت نمی شود

علیرغم بازرسی های منظم و استاندارد، راهنمایی های کارشناسان انتقال خون و مکاتبات صورت گرفته هنوز به شرایط لازم و ایده آل در این جهت دست نیافته است بطوری که ابتدایی ترین جزئیات در بانک خون این مرکز رعایت نمی گردید که این امر موجب عدم استقرار سیستم هموویژلانس و به طبع آن کم شدن ارتباط انتقال خون با این بیمارستان خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 15 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، در پی درج خبری در تابناک کهگیلویه و بویراحمد (سازمان انتقال خون به بیمارستان دهدشت خون نمی دهد!) سازمان انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ، با ارسال جوابیه ای به مدیریت این سایت ، به انتشار این خبر واکنش نشان داد.
متن جوابیه ارسالی :
مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
احتراما جوابیه سازمان انتقال خون استان در خصوص انتشار خبر شماره ۶۵۳۳۸۳ مورخه۱۹ /۶ / ۱۳۹۷ در سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد به پیوست ارسال می گردد.
بسمه تعالی

جوابیه

پیرو انتشار خبر شماره ۶۵۳۳۸۳ مورخ  19/06/1397 در سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد طبق قانون مطبوعات جوابیه انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح ذیل اعلام می گردد.
با توجه به مصوبه هئیت وزیران در جلسه مورخ 05/01/1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استاند بند ( ه ) ماده ( 38 ) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389 ـ تصویب شد که : ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت به شرح پیوست که به مهر دفتر هئیت دولت تایید شده است. از تاریخ 01/01/1394 برای کلیه ارائه دهندگان خدمات سلامت در بخش های دولتی، عمومی غیر دولتی، خصوصی و سازمان بیمه گر پایه و تکمیلی لازم الاجرا است. ( پیوست )
2 ـ پیرو نامه معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره 23912/400د مورخ 15/09/1394 موضوع تعرفه خدمات انتقال خون به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ و لازم الاجرا گردید. ( پیوست )
3 ـ پیرو نامه معاون محترم توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران به شماره  27592/94/خ مورخ 15/09/1394 ، به مراکز انتقال خون سراسر کشور، صدور صورت حساب نهایی تعرفه خدمات انتقال خون برای مرکز درمانی و دریافت مطالبات لازم الاجرا گردید.
4 ـ اعلام پی نوشت مقام عالی وزارت بهداشت طی نامه مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به  شماره 811/101/د مورخ 04/04/1396
" به دانشگاه ها تاکید می شود که اقتصاد سازمان انتقال خون را دچار آسیب نکنند و بطور ویژه مطالبات این بخش حیاتی پرداخت شود."
در رونوشت همین نامه به جناب آقای دکتر پور فتح الله مدیرعامل محترم سازمان انتقال خون ایران اعلام شده است : مطابق دستور مقام عالی وزارت به شرح " مشابه بیمارستان های غیر وزارت بهداشت عمل شود و چنانچه بیمارستان و یا مراکز درمانی نسبت به تسویه حساب اقدام نکرد ضمن گزارش به اینجانب از تحویل فرآورده های سازمان به جز موارد اورژانس اجتناب شود "
5 ـ از سال 1394 تعرفه ها برای مراکز درمانی سراسر کشور الزامی و پرداخت می گردد ولی بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت کمترین پرداختی را در بین بیمارستان های استان و حتی کشور داشته است بطوریکه مطالبات سال 1395 پرداخت نگردیده است. در صورتی که بیمه های طرف قرارداد مطالبات بیمارستان مذکور را پرداخت نموده اند.
6 ـ در راستای هدف سازمان انتقال خون مبنی بر تامین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی، انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد همواره این افتخار را داشته است که علاوه بر تامین 100 % خون و فرآورده های خونی مراکز درمانی استان به سایر مراکز انتقال خون کشور نیز ارسال خون و فرآورده های خونی داشته باشد تا هیچ بیمار نیازمند به خون و فرآورده های خونی دغدغه ای در خصوصی خون و فرآورده های خونی نداشته باشد کما اینکه مستندات سازمان انتقال خون در این زمینه گواه این مهم می باشد.
 7 ـ انتقال خون استان همواره به دنبال ایجاد شرایط مناسب و استاندارد در بانک خون های بیمارستانی جهت دستیابی به بهینه ترین شرایط برای بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بوده است ولی متاسفانه بانک خون بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت، علیرغم بازرسی های منظم و استاندارد، راهنمایی های کارشناسان انتقال خون و مکاتبات صورت گرفته هنوز به شرایط لازم و ایده آل در این جهت دست نیافته است بطوری که ابتدایی ترین جزئیات در بانک خون این مرکز رعایت نمی گردید که این امر موجب عدم استقرار سیستم هموویژلانس و به طبع آن کم شدن ارتباط انتقال خون با این بیمارستان خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار