رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان:

رشدمعماری و شهر‌سازی اصفهان متوازن نیست

تابناک: رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه شهر‌سازی و معماری رشد و پیشرفت به صورت متوازن نبوده و در این حوزه شاهد یک بدنه فلج و زمین‌گیر هستیم.
کد خبر: ۶۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبد‌الرسول جان‌نثاری پیش از ظهر امروز در نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ضمن تبریک به شهردار اصفهان و مجموعه شهرداری به دلیل قبول این مسئولیت خطیر در شهر اظهار کرد: همچنین از آقای سقائیان‌نژاد شهردار سابق اصفهان نیز تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه یک دوره جدید کاری در شهرداری اصفهان قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: بدون شک این آغاز همراه با برنامه‌ریزی‌های جدید و انتصاب مدیران اعم از مدیران ارشد و میانی است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه امیدواریم که شهردار اصفهان و معاونت شهر‌سازی و معماری شهرداری به مشکلات حوزه معماری و شهر‌‌سازی به صورت ویژه توجه کنند، تصریح کرد: همچنین باید با یک برنامه کامل و جامع در این زمینه شاهد رفع مشکلات این حوزه در یک دوره کوتاه‌مدت باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه شهر‌سازی و معماری فراوان است، ادامه داد: در حال حاضر در این حوزه شاهد وضعیت رضایت‌بخشی نیستیم و مردم طی چند سال اخیر در این حوزه نا‌ملایمات بسیاری دیده‌اند و در یک کلام ما شرمنده مردم هستیم.

جان‌نثاری با بیان اینکه طی چند سال گذشته به دلیل وضعیت نا‌به‌سامان شهر‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری نه تنها فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن نکردیم، بلکه مقابل آنها سیم خار‌دار نیز گذاشته شده و چه بسا مین نیز در مقابل آنها گذاشته‌ایم، تاکید کرد: با توجه به این موضوع وضعیت فرایند‌های شهر‌سازی در اصفهان نیاز به یک انقلاب اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رشد علم و تکنولوژی طی چند سال گذشته و استفاده از این علوم در شهرداری نیز در برخی از این حوزه‌ها پیشرفت‌های متعددی انجام شده است، افزود: اما در حوزه شهر‌سازی و معماری این رشد به صورت متوازن نبوده است و در این حوزه شاهد یک بدنه فلج و زمین‌گیر هستیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه عدم به‌‌کار‌گیری یک سیستم کامل مکانیزه به صورت فعال و مؤثر در سیستم شهر‌سازی و معماری از جمله مشکلات این حوزه است، گفت: راه‌اندازی این سیستم می‌تواند خدمت‌رسانی سریع، سالم و پویا را به دنبال داشته باشد و در حال حاضر بسیاری از شهر‌های دیگر از این سیستم مکانیزه برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه عدم اجرای برون‌سپاری وظایف حوزه معماری و شهر‌سازی به معنای واقعی کلمه و به صورت کامل از دیگر مشکلات موجود در این حوزه است، اظهار کرد: در حال حاضر این مهم تنها در دو منطقه و در زمینه استعلامات بوده است.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه این موضوع کافی نیست و مشکل اصلی درحوزه صدور پروانه ساختمانی و پایان کار است، ادامه داد: استفاده از دفاتر پیشخوان دولت است که از تخصص کافی در این حوزه برخوردار نیستند از مشکلات اصلی در این زمینه است.

وی با تاکید بر اینکه نبودن وحدت رویه در استفاده از قوانین و ضوابط به ویژه در کنترل پروژه‌ها و نقشه‌ها سبب نا‌رضایتی مردم شده است، تصریح کرد: عدم وحدت رویه در اموری مانند پایان سفت‌کاری، پایان کار، استعلامات آتش‌نشانی و ارجاع پروانه‌ها به ماده 100 از دیگر مشکلات حوزه شهر‌سازی است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این زمینه بخشنامه‌هایی صادر شده اما در عمل از سوی مجریان مربوطه به این موضوع توجهی نمی‌شود، اضافه کرد: وضعیت نا‌مناسب در فرآیند تصویب تفکیکی سبب طولانی شدن سیر تصویب نقشه‌های تفکیکی شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود اشکالات عمده و اساسی در ضوابط طرح تفضیلی سبب سردرگمی مردم و حتی کارشناسان شهر‌سازی شده است، تاکید کرد: این موضوع مورد انتقاد متخصصان مربوطه است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار