رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

جهان به یک نهضت فراگیر اخلاقی نیازمند است

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهان به یک نهضت فراگیر اخلاقی نیازمند است، گفت: اگر درفضای مناسبات بشری حال و هوای اخلاق حاکم شود ، گفت وگوها در زمینه اهداف ، جایگاه و دایره شرکت کنندگان در گفت وگو تقویت می شود .
کد خبر: ۶۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 25 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در کنفرانس گفت و گوی ادیان و تمدن ها در شهر بارسلونای اسپانیا افزود: به هر میزان که اشتراکات در گفت و گوها افزایش پیدا کند، به همان اندازه ضریب رسیدن به نتیجه نیز بیشتر خواهد شد و اخلاق نقش مهمی در افزایش دایره مشترکات دارد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اگر تمرکز بر اخلاقیات محقق شود، افراد بسیاری انگیزه شرکت در گفت و گو ها را پیدا می کنند، گفت: گفت و گو راهی تاثیرگذار و مهم برای حل مشکلات عارض در روابط میان مجموعه های بشری به شمار می آید. از این رو باید در جهت تقویت، توسعه و تعمیق آن کوشید و طبعا چنین امری نیازمند پیشنهادها و پژوهش های مرتبط می باشد.

مبلغی در این کنفرانس بین المللی ، زمینه سازی برای ایجاد یک نهضت فراگیر اخلاقی در جهان را به عنوان یک پیشنهاد مطرح کرد و گفت: به همان اندازه که ما به ترویج و گسترش اخلاقیات محیط طبیعی زندگی بشرنیاز داریم به همان میزان به ترویج و استقرار اخلاقیات محیط روابط اجتماعی نیازمند هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بردن گفت وگوها به سمت اهداف اخلاقی و یا داری ابعاد اخلاقی، ایجاد جایگاهی تأثیرگذار برای گفت وگو و گسترش محورهای گفت وگو و گسترش دایره طرف های گفت و گو را از نتایج نهضت اخلاقی سازی در جهان برشمرد و بیان داشت: اگر تمرکز (ولو به صورت نسبی) بر اخلاق نباشد، هر طرف، گفت و گو را به سوی اهداف خاص خود می کشاند.

کنفرانس گفت و گوی ادیان و فرهنگ ها با هدف تعیین راهکارهای حمایت از صلح و ثبات و مبارزه با تعصب و تقویت همزیستی مسالمت آمیز و ایجاد راه های مناسب برای برقراری گفتگوی میان ادیان و فرهنگ های مختلف از طرف وزارت امور خارجه اسپانیا و چند نهاد بین المللی و منطقه ای برگزار شد.

هدف از این کنفرانس، تعیین راهکارهای حمایت از صلح و ثبات و مبارزه با تعصب و تقویت همزیستی مسالمت آمیز و ایجاد راه های مناسب برای برقراری گفت و گوی میان ادیان و فرهنگ های مختلف در قلب استراتژیک منطقه کشورهای حوزه مدیترانه می باشد.

احمد مبلغی برای شرکت در این کنفرانس بین المللی هفته گذشته به کشور اسپانیا سفر کرد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار