هویت موزه‌ای کاخ مروارید احیاء می‌شود؟

کد خبر: ۶۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 26 July 2015

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرزگفت: جمعه بازار صنایع دستی در 30 غرفه پذیرای هنردوستان البرزخواهد بود.
عبدالناصر میرچی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد:کاخ مروارید مجموعه‌ای 30 هکتاری به جا مانده ازدوران پهلوی است که طی سال‌های گذشته آسیب زیادی دیده است و ازآن شکوه و زیبایی گذشته‌اش کم شده است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات مرمت این کاخ ازسال گذشته آغاز شده ولی به دلیل شدت آسیب وارده و کندی تزریق اعتبارات، کند پیش می‌رود .
میرچی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بناست این مجموعه به کاخ – موزه تبدیل و مورد بازدید عموم مردم قرار گیرد.
میرچی خاطرنشان کرد: بدون شک با اتمام فرایند مرمت این کاخ، هویت موزه‌ای به این مجموعه که گویای بخشی از تاریخ ایران است باز می‌گردد.
این مسئول گفت: درتلاش هستیم با هماهنگی با دستگاه‌ها و اداراتی که  بخشی ازفعالیتشان با اداره کل میراث فرهنگی همسو است، شرایطی برای راه اندازی فعالیت‌های تفریحی دراین مجموعه فراهم کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ادامه داد: هرچند هنوز در قدم‌های اولیه برای مرمت کاخ مروارید هستیم ولی تمهیداتی اندیشیده شده تا دراین مجموعه جمعه بازار صنایع دستی راه‌اندازی شود.
وی اظهار کرد: این جمعه بازار به صورت 30 غرفه طراحی و اجرا شده که دراین غرفه‌ها تولیدات صنایع دستی هنرمندان البرزی به نمایش گذاشته می‌شود .
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان به آثار مرتبط با رشته های مختلف صنایع دستی می‌توانند هرجمعه به این بازار مراجعه و تولیدات هنرمندان البرزی را با قیمت مناسب خریداری کنند.
میرچی گفت: بدون شک برپایی این جمعه بازار نقش به سزایی درآشناسازی مردم با هنرهنرمندان صنایع دستی کاراستان فراهم می‌کند.
این مسئول گفت: این جمعه بازار فرصتی دراختیار هنرمندان قرار می‌دهد که بتوانند بازار فروش مناسبی برای تولیداتشان پیدا کنند .
مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: علاوه براین برپایی این جمعه بازار زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا بازدید بیشتری  از کاخ مروارید به عنوان یکی ازآثار به جا مانده ازدوران پهلوی  صورت بگیرد.
وی درپایان گفت: آثارتاریخی میراث به جا مانده از گذشتگان ما هستند که بخشی از تاریخ و فرهنگ این مرزو بوم را حکایت می‌کنند بنابراین همه ما درقبال حفظ و نگهداری از انها مسئول هستیم و باید تا جایی که می‌توانیم درمعرفی این آثار به نسل‌های بعدی بکوشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار