سازه های موقت عامل نازیبایی شهریاسوج

کد خبر: ۶۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 28 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمد به نقل از فارس مدیر شهرسازی شهرداری در نشست کمیته ساماندهی سازه‌های موقت سطح شهر یاسوج با اشاره به تشکیل این کمیته اظهار داشت: کمیته ساماندهی و کنترل سازه‌های موقت سطح شهر یاسوج با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط شامل اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یاسوج به صورت جامع سازه‌های موقت شهر یاسوج را بررسی می‌کند.

وی افزود: طی یک فرآیند هر کدام از این سازه‌ها که شرایط صدور مجوز داشته باشند برای صدور پروانه به شهرداری یاسوج معرفی می‌شوند.

این مسئول در خصوص سازه‌های موقت سطح شهر بیان کرد: معمولا اراضی خامی در سطح شهر وجود دارد که مالک به دلایلی از جمله عدم توان مالی قادر به ساخت سازه اصلی نبوده و اقدام به ساخت سازه‌ای موقت با کمترین نوع مصالح در یک طبقه می‌کند و آن را اجاره می‌دهد.

روح‌الله مرادیان با اشاره به وجود تعداد زیادی از این سازه‌ها در سطح شهر یاسوج افزود: با توجه به این که این سازه‌ها علاوه بر نازیبایی سیمای شهری فاقد هرگونه استحکامات فنی و اصول اولیه معماری هستند، کمیته ساماندهی سازه‌های موقت برای صدور مجوز فعالیت صنوف مشغول به کار در این سازه‌ها تشکیل شده است.

مرادیان بیشترین تمرکز این سازه‌ها را در بلوار امام خمینی و شهید قرنی شهر یاسوج عنوان کرد و گفت: بیشتر این سازه‌های موقت به صنوف سمساری و میوه فروشی تبدیل شده‌اند.

این مسئول در شهرداری یاسوج با تاکید بر این که هر کدام از این سازه‌ها که شرایط اولیه معماری، شهرسازی و فنی را داشته باشد مجوز صادر می‌شود، افزود: هر کدام از این سازه‌ها که فاقد این شرایط باشد از طریق آرا کمیسیون ماده 100 بلااستثنا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: در گام اول به همه صاحبان و صنوف سازه‌های موقت از طریق کمیته چهار نفره در خصوص اقدام به اخذ پروانه کسب و اصلاح و ترمیم مشکلات آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و چنانچه نسبت به اصلاح و ترمیم این سازه‌ها اقدام نشود ضمن پلمب این مراکز نسبت به جمع‌آوری آن‌ها از طریق مراجع قانونی اقدام می‌شود.

مرادیان با بیان اینکه بیشتر این سازه‌ها فاقد مجوز قانونی هستند، خاطرنشان کرد: این صنوف به اسم سمساری راه‌اندازی می‌شوند ولی به صورت یک صنف تجاری مشغول فعالیت هستند که این عمل تجاوز به حقوق عامه شهروندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار