مهرعلیزاده:

ساخت مته‌های حفاری در جهاد دانشگاهی کاری بی‌نظیر بود

قائم‌مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه در بحث توسعه فناورانه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد، گفت: ساخت مته‌های حفاری در جهاد دانشگاهی یک کار بزرگ و در نوع خود بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۷۱۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 13 February 2019

یدالله مهرعلیزاده امروز، 24 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح مجتمع پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تنها دستگاهی است که با شنیدن نام آن امید می‌گیریم و سبک رهبری نوآورانه در این سازمان بیانگر این موضوع است.

وی افزود: روحیه‌ای که در جهاد دانشگاهی وجود دارد، روحیه‌ای متکی بر خوداتکایی و خودباوری است و این موضوع است که باعث رشد و حرکت یک مجموعه رو به جلو می‌شود.

قائم‌مقام معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در بحث ساخت مته‌های حفاری تصریح کرد: ساخت مته‌های حفاری در جهاد دانشگاهی یک کار بزرگ و در نوع خود بی‌نظیر بود.

مهرعلیزاده عنوان کرد: روحیه نوآورانه و خوداتکایی در مجموعه جهاد باعث شد تا ساخت مته‌های حفاری توسط این مجموعه اجرایی و یک شگفتی بزرگ در کشور خلق شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که در خوزستان وجود دارد، قابلیت بالفعل شدن را دارند و تا به حال با توجه به امکاناتی که در اختیار ما است، تلاش کرده‌ایم نگاهی ویژه به بحث‌های فناورانه داشته باشیم و در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، حميد بورد، مديرعامل شركت نفت فلات قاره نيز در اين آيين گفت: رابطه كاري مجموعه نفت با جهاد دانشگاهي كه به سال‌ها پيش بازمي‌گردد، رابطه مفيد و موثري بوده و در تجربه كارهاي مشترك نيز موفق بوده است.

وي افزود: بايد به اين نكته اعتقاد داشته باشيم كه كار، نشد ندارد، اگر همت و اراده انجام را داشته باشيم. به عنوان مثال تا سال 1387 و پيش از آنكه پروژه تدوين دانش فني ساخت مته‌هاي حفاري در جهاد دانشگاهي انجام شود، هيچ مته‌اي در كشور ساخته نشده بود و همه مته‌ها، وارداتي بود؛ اين در حالي است كه مته حفاري، نقطه استراتژيك صنعت نفت است و در شرايط تحريم، مي‌تواند به ما آسيب برساند، ولي با همت جهاد دانشگاهي اكنون اين قطعه اساسي در كشور ساخته مي‌شود.

بورد گفت: به كمك بخش‌هاي مختلف از جمله جهاد دانشگاهي، در سال‌هاي گذشته اقلام اساسي صنعت نفت در درون كشور توليد شده است و در حال حاضر نيز 20 پروژه مشترك با جهاد دانشگاهي در حال انجام است. مجموعه جهاد دانشگاهي هم تفكر انقلابي دارد و هم كار علمي را به خوبي انجام مي‌دهد و به همين دليل مي‌توان به اين مجموعه اعتماد كرد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار