بیش از ۷۳۰ نفر در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات هلال احمر شرکت کردند

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۷۳۰ نفر در هفت شهرستان استان در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات شرکت کردند.
کد خبر: ۷۱۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 19 February 2019

حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در ۶ ماه اخیر بیش از ۷۳۰ نفر در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد شرکت کردند.

وی افزود: سهم مردان از این دوره‌ها ۵۱۶ نفر و سهم زنان ۲۱۵ نفر بوده و این دوره‌ها در شهرستان‌های اردکان، ابرکوه، بهاباد، خاتم، میبد، مهریز و یزد برگزار شده است.

صدیقی بیان کرد: دوره‌های مقدماتی امداد ۲۴ ساعته و دوره مقدماتی نجات نیز ۶۶ ساعته است و گذراندن این دوره ها، پیش نیازی برای شرکت در دوره‌های تخصصی همچون پیش بیمارستانی، تغذیه اضطراری، اسکان اضطراری، نجات در جاده، نجات در آوار، و دوره‌های متعدد تخصصی دیگر است.

وی با اعلام اینکه علاقمندان برای شرکت در دوره‌های مقدماتی امداد و نجات، باید ابتدا دوره کمک‌های اولیه را بگذارنند، اظهار داشت: معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر در سطح استان به آموزش همگانی مردم و کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و همچنین آموزش‌های تخصصی امدادگران و نجاتگران و آموزش ضمن خدمت کارکنان برای توانمند سازی گروه‌های مختلف گوناگون و با هدف ارتقاء تاب آوری جامعه اقدام می‌کند.

صدیقی در پایان گفت: فعالیت‌های پژوهشی در راستای ماموریت‌های هلال احمر از دیگر اقدامات این معاونت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار