بخشودگی بدهی‌ هزینه‌ای بیمارستان زندانیان نیازمند گیلان

کد خبر: ۷۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 04 August 2015
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان از بخشودگی 3 میلیارد ریالی بدهی‌ هزینه‌ای بیمارستان زندانیان نیازمند توسط رئیس علوم پزشکی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت به نقل از روابط عمومی زندان‌های گیلان، سیدحمید حسینی با اشاره به سیاست‌های اخیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اظهار کرد: سیاست درهای باز با هدف توسعه مشارکت‌های مسئولانه نهادها و دستگاه‌های دولتی و مرتبط با نیازهای استان از جمله برنامه‌های رئیس سازمان در سطوح عالی بوده که دقیقا مطابق با سیاست‌های سالانه از سوی رهبر معظم انقلاب از جمله اقتصاد مقاومتی و همدلی و همزبانی ملت با دولت ارزیابی است.

وی افزود: این تلاش‌ها که در سطوح ملی منجر به دیدارها و همکاری‌های گسترده‌ای از جمله در زمینه بهداشت و درمان شده لازم است در سطوح استانی نیز مورد پیگیری موثر قرار گیرد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان از بخشودگی 3 میلیارد ریالی بدهی‌ هزینه‌ای بیمارستان زندانیان نیازمند توسط رئیس علوم پزشکی این استان خبر داد.

این مسئول به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شورای معاونان و روسای اداره‌های این دانشگاه از زندان مرکزی رشت اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدید مقرر شده تا تحولات قابل ملاحظه‌ای در جلب همکاری‌های این مرکز با زندانها ایجاد شود این در حالی است که امکانات و خدمات نظیر دریافت یا در مرحله دریافت قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همراهی‌های معاون سلامت اصلاح و تربیت و مدیرکل بهداشت و درمان سازمان و نیز اهتمام انوش برزیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد: در این همکاری که نقطه عطف همدلی و همزبانی دو دستگاه مسئول در سلامت جامعه است تجهیزات پزشکی شامل، دستگاه اتوکلاو یک دستگاه، کابینت آزمایشگاه، یونیت دندانپزشکی، تخت بیمارستانی و تشک بیمارستانی، اقلام دارویی و اقلام بهداشتی نظیر کلر، و تجهیزات مدرن سه دستگاه آمبولانس تحویل زندان‌های استان شده است.

حسینی گفت: بر اساس مصوبات این بازدید درباره سیستم «اگزاست» برای تهویه هوا برای دو سالن نگهداری سالن زندانیان، بازدید کارشناس گروه فنی در زمینه چگونگی مراحل نصب و کانال‌کشی و تابلو برق و برآورد ریالی هزینه آن توسط کارشناس آن دانشگاه انجام شده و پیگیری لازم از سوی این اداره کل برای تخصیص اعتبار به طرح مذکور انجام گرفته است.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: بخش‌های دیگری از مصوبات این بازدید از جمله تامین یک دستگاه دیجیتال رادیولوژی، تجهیز آزمایشگاه زندان مرکزی رشت، به‌کارگیری پزشکان و کارشناسان مشمول طرح نیروی انسانی در زندان، دستگاه شستشوی پتو، حضور پزشکان متخصص در زندان‌ها، استقرار پایگاه اورژانس در نزدیکی زندان مرکزی رشت و مساعدت در تامین بسته‌های بهداشتی و متادون درمانی همچنان در حال پیگیری است.

وی با ابراز امیدواری از به نتیجه رسیدن مصوبات مذکور توسط مسئولان بهداشت مردان یادآور شد: زندانیان شهروندان این جامعه هستند و ما برای تامین حقوق شهروندی آنها نیازمند احساس مسئولیت و مشارکت تمام مسئولان هستیم و اگر در اثر اهمال ما یا کمبود منابع و امکانات زندانیان متحمل هزینه‌ای مضاعف شوند، همه مسئول هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار