نظارت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، وظیفه آحاد جامعه

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد گفت : این شورا در راستای صیانت از اراضی ملی ، منابع طبیعی گام های موثر و ارزشمندی برداشته است و باید با تشکیل منظم جلسات و پیگیری امور به کار خود ادامه دهد.
کد خبر: ۷۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 06 August 2015
به گزارش تابناک یزد، جمال قضاوتی در نشست اعضای شورا ی حفظ حقوق بیت المال استان یزد ابراز تأسف از تأخیر در برگزاری جلسات این شورا گفت : دو جلسه این شورا به دلایل خاصی از جمله همزمانی با جلسات دیگر در استان لغو و به زمان دیگری موکول شد که نباید اجازه داد این گونه اتفاقات تکرار گردد.

وی تصریح کرد : عمل به وظیفه و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی مستلزم تشکیل منظم جلسات و بررسی دقیق موضوعات وارده به شورا و همدلی و همراهی اعضای این شوراست.

در ادامه این جلسه معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد به تشریح مصوبات شورای مرکزی حفظ حقوق بیت المال پرداخت و گفت : اهتمام در اجرای مصوبات گامی ارزنده در پیشبرد اهداف شورا است.

محمد رضا حداد افزود : 14 مصوبه در کمیته عالی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور منابع طبیعی و اراضی ملی که در تاریخ 25 اسفند سال قبل در دادستانی کل کشور تشکیل گردید،از اهم این مصوبات این است که باید به طور مستمر و با جدیت جلسات شوراههای استانی حفظ حقوق بیت المال تشکیل شود وبر اجرای مصوبات و حسن انجام آن نظارت گردد.

وی اظهار داشت : از دیگر مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در استانها بر تشکیل کمیته نظارت و عملیات ، متشکل از نمایندگان دستگاههای متولی تأکید دارد که باید با نظارت بر کلیه اراضی تحت پوشش از هر گونه تخلف بلافاصله با هماهنگی دادستان مربوطه برخورد و از ادامه تخلفات جلوگیری و نسبت به اعلام اقدامات خلاف انجام شده به قید فوریت اقدام نمایند.

این مقام قضایی تصریح کرد : از جمله مصوبات کمیته ،بر تهیه بانک های اطلاعاتی و شناسنامه ای از اراضی خاص تأکید شده است که باید تحت نظارت و کنترل باشد و حفاظت و نظارت مستمر شود .

وی همچنین ابراز داشت : کلیه دستگاههای متولی و دارای اختیار در صدور مجوز برای اراضی در اعطای امتیازات و مجوزها باید در رعایت کامل ضوابط دقت نموده  و از سوی کمیته ی شوراها در زمینه ساخت و تغییر کاربری نیز نظارت دقیق و مستمر صورت گرفته و از خدمت رسانی به اراضی و مستغلات غیر مجاز و متخلف اکیداً خودداری گردد.

معاون دادستان یزد در ادامه به یکی دیگر از بندهای این مصوبات  اشاره نمود و گفت: تعاونی های مسکن در  خریداری اراضی و فعالیتهای اقتصادی و ساخت و ساز در اراضی تحت نظارت ،قرار گیرد و از هر گونه تخلف جلوگیری شود .

حداد ادامه داد :  کلیه نهادها و سازمانها متولی حفظ حقوق بیت المال و مراجع قضایی اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از وقوع جرائم مرتبط با اراضی ملی و منابع طبیعی در عرصه محیط زیست و تغییر کاربری های غیر مجاز متمرکز نمایند و در جلوگیری از وقوع جرم با جدیت و قاطعیت به وظایف قانونی خود عمل نمایند.

وی خاطرنشان کرد : بر اساس این مصوبات شهرداری ها نیز باید نسبت به اجرای آرای کمیسیون ماده 100 اهتمام جدی داشته و از دریافت جریمه آرای قلع و قمع اجتناب کنند.

 این مقام قضائی مصوبات شورا را تکلیف همه اعضاء خواند و گفت: کلیه دستگاهها باید در پیشبرد این دستور العمل ها قاطعیت و جدیت داشته باشند تا به نحو احسن اجرایی گردد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار